annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Torsdag 19/10

Publicerad 2017-10-20 05:13:04 i Allmänt,

Äntligen havregrynsgröt 😍
Det var ju helt fantastiskt gott 👍🏻
Hade ju lite problem med internet i början av veckan och sen tog den där förb.....överklagan en del tid så igår blev det några blogginlägg för alla missade dagar 😜
Var klar runt lunch och kom på att jag hade mat kvar i kylskåpet sen tidigare 👍🏻 
Efter lunchen gick jag till poolen och badade & solade några timmar, hade lovat Olivia att hämta henne då hon slutade skolan kl 16. 
Kl 15.40 ringde Olivia och undrade var jag var?! Ehh,va?? De hade fått sluta tidigare så hon ville ha nyckeln hem så hon kunde byta om & hoppa i poolen 😃
Nelli ringde & undrade om vi kunde följa henne till Saladan & shoppa skor och väska, funkar jättebra, då kan vi äta middag på Fat Pig 👍🏻
Åhh, Lanta Diver = GODIS 😍
Japp, det blev lite godis 😜
Här sitter vi på Fat Pig
Kollade & kollade menyn men var inte riktigt sugen på nåt som erbjöds och tyckte att det var konstigt då jag hade ett minne av att jag ätit nåt riktigt gott förra gången vi var här. Till slut kom jag på att det var nåt med typ tortillabröd, kyckling och avocado‼️ Då visade det sig att Nelli också suttit och funderat då hon inte heller var speciellt sugen på nåt av det som fanns på menyn. Hon hade också ätit samma så vi frågade om det fanns fast det inte fanns på menyn, servitrisen kollade med köket och det gick att ordna 😍 Kycklingwrap hette det 😜 vi beställde det alla tre och var supernöjda 😍
Två glada tjejer som precis köpt sig varsin väska 👍🏻 Det var lite kul för förra resan så handlade vi av den här tjejen mååååånga gånger och nu när vi kom så hälsade hon som alla gör men sken sen upp och sa att hon kände igen oss och blev jätteglad 😃 Hon hade öppnat idag och inte haft några kunder alls tills vi kom och blev så glad att det var just vi så vi fick ett bra pris 🤑
Jag shoppade mig en klänning
Och en tunika
Olivia köpte även hon en klänning
Mina favvoskor gick sönder idag 😭 Dom är inte snygga och dom var skitbilliga meeeeen absolut de skönaste att ha på sig 😢 Ska försöka komma på nån smart lagning så att jag kan fortsätta använda dom tills Jörgen kommer med ett par nya ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela