annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 14/10

Publicerad 2017-10-15 04:30:03 i Allmänt,

När vi vaknade så regnade det inte 😃 En mysmorgon med lång frukost ute på balkongen och mango som efterrätt 👍🏻 Vid 10-tiden så knackade det på dörren och städet kom. Vi orkade inte fara iväg så vi satt kvar på balkongen. 
 
Till lunch blev det detta ställe på Long Beach innan Olivia skulle börja jobba på LAW 😃
Nån som vill ha en "Berger"? 
Olivia verkar åxå ha slutat variera sig och äter friterad kyckling varje dag 😂
Stekt ris med kyckling funkar som lunch varje dag för mig 😂 Det är en rätt som jag hittills aldrig blivit konstig eller dålig av och jag kan äta den relativt fort om jag skulle behöva. (Som när vi har en tid kl 13 att passa‼️)
Precis när jag kommit hem efter att ha skjutsat Olivia började det spöregna, ibland har man sån tur 🙏🏻
Eftermiddagen var regnig så jag pluggade. Känner mig enormt stressad över skolarbetet. Det är många böcker att läsa till varje uppgift och sen ska man gå tillbaka och hitta nåt smart för att referera från varje bok typ på varje fråga 😬 
Jag var lite tidig när jag skulle hämta Olivia så jag fick vänta medan hon diskade hundarnas matskålar 🐶
 
Nu är det nedsläckt och det är dags för djuren att komma till ro.
 
Detta är Deng, han är sovkompis inatt. Det är alltid en person som sover hos hundarna varje natt och då får man välja en sovkompis. Personen ska vara en trygghet för hundarna och när böneutroparen drar igång behövs det att man lugnar ner och får tyst på hundarna som skäller. 
 
Det blev Taste till middag igen 😜 Det blev Nachos för mig.
Hamburgare för Olivia (som inte ville vara med på kort).
Efterrätt i vanlig ordning 😍 Jag försökte beställa nåt annat än kladdkaka men det var vad som fanns, så vad gör man?! 😜
Olivia hade en spakväll med inpackning både i ansikte och hår ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela