annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Torsdag 12/10

Publicerad 2017-10-13 03:58:49 i Allmänt,

Hela dagen var mer eller mindre regnig. Gör ju inte jättemycket då det fortfarande är varmt 😃
 
Då Olivia gått till skolan så blev det några timmars plugg för mig.
 
Egentligen är torsdagar långdag till kl 16 för Olivia, men eftersom det är lovdag på fredag så är det samling i salan kl 13.40 och veckoavslutning. Jag tog en snabblunch på German Bakery innan jag for till skolan.
 
Efter skolan for vi in mot Saladan för att kolla om vi behövde fylla på telefonerna (Vilket vi inte behövde). Bredvid ligger en klädaffär och Olivia köpte denna fina top 😍
 
Hon köpte även jeans 👍🏻 När hon provade jeansen påpekade jag att dom såg lite stora ut då det såg ut som att de hängde lite i grenen. Olivia tittade förargat på mig och väste fram "Det är så varmt här så jag kan inte dra upp byxorna, dom klibbar fast!!" 😂😂😂 Ooookeeeej.....
 
Vi var även in på en supermarket där dom hade vätskeersättning 👍🏻 Det har varit slut på Lanta Mart hela veckan och jag måste använda det varje dag annars mår inte min kropp bra.
 
Olivia har hittat en favoritaffär som säljer smink 😍
 
Hon som äger/jobbar i butiken blir så glad varje gång Olivia handlar så hon lägger alltid ner nåt extra, den här gången en ögonbrynspenna och läppglans 🙏🏻
 
Innan middagen så gjorde Olivia läxa och hade på a/cn så länge att hon fick lov att ta på sockar då hon började frysa ❄️ Sen glömde hon att ta av dom när vi for och åt 😂
 
När vi var och handlade tidigare såg vi att Chilli's öppnat 👍🏻 Då var det ganska givet att det var här vi skulle äta middag 😃
 
Vi tog pizza båda två!
 
På kvällen blev det plugg för oss båda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela