annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Tisdag 10/10

Publicerad 2017-10-11 05:54:40 i Allmänt,

Ja tror att dom senaste månadernas stress och press kommit ikapp mig nu, är så ofantligt trött! Skulle kunna sova hela dagarna och har absolut ingen ork/lust med skoluppgifter eller överklagan 😬 Jag förstår ju att det tär på kroppen men framför allt på hjärnan.
Att jobba 100 % och plugga 75 % samtidigt som det ska roddas med en lång resa, beslut om uppsägning, försöka få koll på alla skolböcker som ska kopieras till både mig & Olivia och dessutom få ett brev som jag måste överklaga för att de anser att jag inte ser till att min dotter uppfyller skolplikten 😰 Skolan här räknas inte som en riktig skola då de inte får sätta betyg.
Orkar inte ens gå in på alla känslor som rusar runt i huvudet men jag vet att jag gör rätt och att min dotter behöver det här ❤️
 
Här är en bild på villorna på väg till poolområdet 😃
 
Här är gymmet där Olivia brukar träna.
 
På väg ut från Southern Lanta resort för att äta lunch.
 
Att kunna sitta direkt på stranden och äta lunch ger mig såååå mycket. Höra havet och känna den varma sanden mellan tårna 😍
 
 
Igår hade Olivia gympa och gick skola till kl 16 så jag tog moppen och hämtade henne då hon hade tungt att bära. Här är Lilla Svenska Skolans skolbuss för de barn som bor lite längre bort.
 
När jag hämtat Olivia hade vi ett uppdrag, vi skulle gå in i huset som fam. Eng hyr och kolla om deras moppehjälmar var fräscha och mäta ett hål i golvbrunnen. Fredrik ska ta med nåt som gör att det inte ska lukta. Inte lätt att mäta då man inte har nåt att mäta med 😂😬
 
Ooooookeeeeej.... och hur lång kan den här vara då???
 
Hittade en app på Appstore så vips så kunde jag tala om för Fredrik hur brett hålet var 😜 
 
Väldigt vad stor bilden på linjalen var 😂
Varken jag eller Olivia hade en särskilt bra dag igår men det blev middag OCH efterrätt på Fat Monkey. Jag åt en fantastisk god pizza och Olivia åt hamburgare som hon inte var jättenöjd med. Som tur är för henne så äter ju jag inte speciellt mycket så hon blev mätt hon med 👍🏻
 
 
Det blev till och med bitar kvar så min lunch i morgon blir pizza 😃
 
Finaste tjejen ❤️
 
När vi gick hem från Fat Monkey så shoppade jag mig en klänning
 
och en strandtunika 😃
 

Kommentarer

Postat av: Phyllis%20Andersson

Publicerad 2017-10-11 06:04:27

Oh vad spännande! Det ska bli kul att få följa er vistelse i Thailand! Ha en bra dag! Kramis

Svar: Va kul att du följer oss!Kraaaam
Anna-Lee

Postat av: Natanael

Publicerad 2017-10-11 08:31:49

Ja då var ni installerade då :) Håller tummarna att stressen och pressen ska börja lägga sig så smått och att Thailand levererar som hen alltid brukar:)

Kramar i massor!!!

Kom just ihåg det här
- "Hur man tolkar och ser sin omgivning är av största vikt. Ser man faror och hat är det vad man får uppleva. Ser man kärlek och glädje är det vad man får uppleva.
Och den stora hemligheten är att man själv bestämmer hur man ska se på sin tillvaro. Man kan faktiskt välja att se positivt på sin tillvaro även när det för dom flesta andra ser mörkt och tråkigt ut. Det är hemligheten till att vara stark."

Kloka ord :)

Svar: Väldigt kloka ord!! Vissa dagar är det lättare att se det positiva 😍 Är otroligt glad att vi tagit oss iväg och får uppleva detta underbara land under en längre tid. Att stanna upp och bara vara här och nu!
Massor med kramar 😘
Anna-Lee

Postat av: Cissi

Publicerad 2017-10-11 16:59:08

Styrkekramar till dig min vän❤

Svar: ❤️😘
Anna-Lee

Postat av: Cissi

Publicerad 2017-10-12 06:48:54

Varma Styrke kramar till dig❤

Svar: Tack vännen ❤️😘
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela