annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 8/10 Olivias födelsedag ❤️

Publicerad 2017-10-09 15:25:02 i Allmänt,

Olivia fyller hela 15 år!! 😱😍😅😬❤️ Hur har det gått till?! Min bäbis, min lilla tjej‼️ Min underbara roliga omtänksamma knasiga dotter fyller 15 år! Vi hade planer på att vi skulle köra ner mot Long Beach och sitta på ett ställe varken jag eller Olivia kommer ihåg namnet på. Där skulle vi sitta i en sala och äta frukost och titta ut över havet & njuta 😍 Så blev det inte. Vi hittade inte stället och efter många felkörningar så kommer jag på att jag hade glömt att tanka.... Bensinmackarna på Klong Dao har tillfälligt stängt så man måste ta sig till början av ön alldeles där bron börjar för att tanka. Shit.... mätaren var typ nere på noll och vi hade en bra bit att köra 😳 Hungriga var vi åxå 😬 Som tur va så tog vi oss ända till macken och jag frågade Olivia om hon ville att vi skulle fortsätta leta eller om vi skulle äta någon annanstans, hon ville att vi skulle äta på German Bakery. 
 
Ägarinnan blev helt till sig när hon fick höra att det var Olivias födelsedag och tog med sig hela personalstyrkan och sjöng Happy Birthday och bjöd Olivia på kaka ❤️ Så himla gulligt gjort ❤️
 
 
När vi kom hem så gick Olivia till gymmet & tränade, jag gick till poolen en stund. Till lunch köpte jag med mig stekt ris med kyckling som vi åt hemma.
 
 
På eftermiddagen regnade det igen.
 
Olivia fick välja middagsställe och det blev Slow Down som ligger längst ner på Klong Dao. Det är samma ägare till Lilla Svenska Skolan som till Slow Down. Jag tog en Burrito med kyckling 😍
 
 
Olivia tog Ceasarsallad 👍🏻
 
 
Till efterrätt delade vi på vårrullar fyllda med nougat och vaniljglass till 😍
 
Vi åt middag ganska sent så när vi kommit hem var det bara att packa ihop inför första skoldagen för Olivia och plugga en stund för mig innan det var god natt 😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela