annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 15/10

Publicerad 2017-10-19 05:32:50 i Allmänt,

Har haft lite problem med internet och ägnat tiden åt min överklagan men nu kommer uppdatering om hur vi har det här på Koh Lanta 😃
Söndagsfrukost utan regn 👍🏻
Olivia skulle ju börja jobba kl 13 så vi moppade ner till Long Beach för att äta lunch innan. Vi beställde maten ca kl 12.15, en baguette och stekt ris med kyckling. Inget avancerat alltså.  
Olivia hittar som vanligt djur som vill gosa 😃
Kolla in stilen 😂
När klockan var 12.50 hade inte maten kommit och vi började bli både stressade och irriterade. Jag frågar om maten är på väg och talar om att vi har bråttom. Maten kommer kl 12.55 från restaurangen bredvid?! Jag skyndade mig att säga att vi var tvungna att ta med maten och att jag ville betala. Man kan ju tycka att lägga över en baguette och ris med kyckling i två lådor borde gå riktigt fort meeeeeen icket 😫 Och att hämta växel borde ju bara vara att gå till kassan, ta upp pengar och komma med pengarna meeeeeen tydligen inte 😡 Det var alltså två personer som utförde dessa sysslor och båda tog 15 minuter på sig 🤐
Olivia blev alltså 15 minuter sen och hade dessutom inte ätit lunch.....
Jag följde med in på LAW och förklarade varför Olivia var sen och killen som har hand om volontärerna sa till Olivia att sätta sig och äta i lugn och ro och att leta rätt på honom då hon ätit 😅 
Jag moppade hem och åt min lunch. 
Härligt med värme och sol‼️
När jag hämtade Olivia visade hon mig runt och vi gick in och hälsade på hos några av hundarna 😍
Vi stannade på Cook-Kai och åt middag.
Olivias Mango-shake.
Olivia åt stekt ris med kyckling.
Jag åt kycklingfile' med vitlökssås och pommes, sååååå gott 😍
 
Olivia var ganska slut så det blev en lugn och tidig kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela