annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Onsdag 11/10

Publicerad 2017-10-12 06:04:21 i Allmänt,

G R A T T I S på födelsedagen älskade syster ❤️ 
När Olivia gått till skolan så tog jag fram datorn för att plugga. I sängen. Det gick inte jättebra, jag somnade. Sov dock inte så länge och kunde plugga några timmar tills min älskade man ringde ❤️
 
 
Sen blev det helt plötsligt bråttom, hade inte ätit lunch och kl var 13.30! Skulle hämta Olivia på skolan kl 14 så det var tur att jag hade pizza kvar sen middagen 👍🏻
 
Vi skulle nämligen köra till Lanta Animal Welfare för att fråga om Olivia fick göra sin prao där. LAW tar hand om hundar och katter som inte har några ägare & steriliserar, behandlar och vårdar dem för att sedan bortadoptera dessa djur över hela världen 😃 
Olivia var sååå välkommen att göra sin prao hos dem! Så fredag (helgdag i Thailand) lördag och söndag ska hon vara på LAW och jobba. Nästa helg är hon där lördag och söndag & efter det har hon gjort sin prao klart.
 
Ni som följde oss förra gången kanske kommer ihåg Asko, hunden som "adopterade" Olivia och följde henne överallt (även till skolan)?? 
Här är en bild på honom ❤️ Det var ett par från Holland som adopterade honom ❤️ Blir så rörd och glad att han fått komma till en kärleksfull familj som tar hand om honom på bästa sätt! Killen på LAW blev jätteglad när vi frågade om Asko (dom kallade honom Oscar) för han hade varit med och tagit hand om honom och blivit jättefäst vid honom. Ingen som var där och jobbade nu visste vem Asko var så han tyckte att det var kul att få prata om honom 😃
 
Efter rundvandringen och informationen om tider mm på LAW så gick vi över vägen och köpte oss varsin shake. Vattenmelon till mig och mango till Olivia (som inte ville vara med på bild).
 
När vi kommit hem tränade Olivia och jag gick till poolen.
 
Så här ser huset med lägenheterna ut. Vi bor på bottenvåningen, 4:e balkongen från vänster.
 
Här är fortsättningen på huset till vänster om entre'n.
 
På väg för att äta middag på stranden.
 
Det blev Picasso 👍🏻
 
Olivias middag. Det som är suddigt i högra hörnet är Olivias hand som frenetiskt försöker få ut salt på pommesen 😂
 
Min middag 😍
 
Efter middagen gick jag och hämtade tvätten som vi lämnat in dagen före och Olivia tog en prommis (och pratade i telefon) på stranden. 
Det är superkul att så många följer oss och kommenterar & ställer frågor 😍
Ni som kommenterar i bloggen får jättegärna skriva vem ni är då det i vissa fall är väldigt svårt att räkna ut 😜
(Det här var ingen pik till dig Ylva 😘) 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-12 21:19:47

Haha det är ju svårt det här när man aldrig gjort det förut😂😂 det är sååå roligt att läsa hur ni har det!! När kommer mannen ner? Hann ju inte säga hej då.. Jag höll på att få en chock när jag kom hem från Mallorca för en och en halv vecka sen (bortrest i endast 1 vecka) av att det plötsligt blivit höst här i Umeå, kallt och regn. Ser fantastiskt ut hos er. Kram till er båda!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-12 21:19:51

Haha det är ju svårt det här när man aldrig gjort det förut😂😂 det är sååå roligt att läsa hur ni har det!! När kommer mannen ner? Hann ju inte säga hej då.. Jag höll på att få en chock när jag kom hem från Mallorca för en och en halv vecka sen (bortrest i endast 1 vecka) av att det plötsligt blivit höst här i Umeå, kallt och regn. Ser fantastiskt ut hos er. Kram till er båda!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-12 21:19:52

Haha det är ju svårt det här när man aldrig gjort det förut😂😂 det är sååå roligt att läsa hur ni har det!! När kommer mannen ner? Hann ju inte säga hej då.. Jag höll på att få en chock när jag kom hem från Mallorca för en och en halv vecka sen (bortrest i endast 1 vecka) av att det plötsligt blivit höst här i Umeå, kallt och regn. Ser fantastiskt ut hos er. Kram till er båda!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-12 21:19:53

Haha det är ju svårt det här när man aldrig gjort det förut😂😂 det är sååå roligt att läsa hur ni har det!! När kommer mannen ner? Hann ju inte säga hej då.. Jag höll på att få en chock när jag kom hem från Mallorca för en och en halv vecka sen (bortrest i endast 1 vecka) av att det plötsligt blivit höst här i Umeå, kallt och regn. Ser fantastiskt ut hos er. Kram till er båda!!

Svar: Hoppas det är okej att jag bara svarar på ett meddelande 😜 Jörgen kommer den 11/11 ❤️ och sen åker vi hem samtidigt den 10/12. Vi får träffas när vi kommer hem och säga hej istället 😃 Kraaaaam
Anna-Lee

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-12 21:22:00

Äsch va fan nu glömde jag skriva igen.. från Ylva sandlund, var det förra. Haha det blev visst två lika. Lite svårt från Mobilen. Sorry!

Postat av: Ylva Sandlund

Publicerad 2017-10-12 21:27:51

Har tydligen inte gjort rätt denna gång heller 😊😂 haha det är jag som skickat 4 likadana meddelanden, sorry/Ylva

Svar: 😂😂😂
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela