annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Måndag 9/10 Första skoldagen

Publicerad 2017-10-09 16:05:45 i Allmänt,

Idag var det första skoldagen för Olivia på Lilla Svenska Skolan. Just nu går hon i 5-9, kokosbananen. Det är bara hon och en kille i åttan så dom får gå tillsammans med de som går femman och sexan den här veckan. Nästa vecka blir det 7-9 för då kommer fler elever och även de två lärarna som ska ha ta hand om 7-9. 
Här är vi på väg till salan för morgonsamling. Måndagmorgnar samlas alla elev, lärare och föräldrar i salan och får information om vad som händer under veckan.
Vi sjunger åxå Thailändska nationalsången och hissar flaggan under tiden.
 
 
Medans Olivia är på skolan passar jag på att handla på Lanta Mart & plugga en stund. Runt lunchtid gick jag ner på stranden för att hitta nånstans att äta.
 
Idag blev det Black Coral och Pad Thai till lunch. 
 
Som ni ser så är det inte jättemycket folk här....
 
Underbart 😍
 
Efter lunch blev det poolen och korsord 👍🏻
 
 
Olivia kom hem strax efter två och fikade & chillade en stund innan hon gick till gymmet. Vi bestämde att vi skulle äta nånstans på stranden till middag.
Det blev Black Coral 😂 Igen!
Min middag! Tyvärr åt jag för fort och klarade inte riktigt av den stekta kycklingen så den kom upp 🤢 meeeen Olivia hade inga problem med att äta upp resten av min mat efter att hon ätit upp sin baguette 😂
 
Lite bilder från vår kvällspromenad på stranden 😍
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-09 17:29:36

Å så skönt det ser ut och lugnt!! Även maten skulle passa mig alldeles utmärkt😊 Är det lika billigt (billigare?) att äta ute som att laga hemma?? Skulle ju vara underbart att slippa laga mat. Stor krama till Er❤❤❤

Svar: Det är lugnt och skönt!! Man äter säkert billigare om man lagar maten hemma, men det beror ju lite på var man äter och vad man äter åxå. Att handla är ju ett projekt i sig, mycket finns på Lanta Mart men många gånger måste du på flera olika ställen för allt finns inte på samma. Sen är det ju lite det som är grejen, att slippa laga mat 😃👍🏻 Kraaaaam ❤️😘
Anna-Lee

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-09 17:30:50

Glömde skriva avsändare; haha, visste inte hur det funkade. det är Ylva Sandlund Som skrivit. Puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-09 17:32:18

Från Ylva Sandlund glömde jag skriva!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela