annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Måndag 2/10-Onsdag 4/10

Publicerad 2017-10-06 19:11:00 i Allmänt,

Som alla andra dagar den sista månaden (minst) så var avresedagen hektisk. Skrivaren på Jörgens jobb kraschade när vi i panik kom på att det var ett kapitel kvar att kopiera i Olivias kemi-bok. Skrivaren hemma skrev bara ut i färg men inte i svart, vilket blev lite jobbigt då all text var svart.... Mejlade en lärare på mitt (fd) jobb och frågade om hon hade möjlighet att skriva ut om jag scannade sidorna vilken hon kunde ❤️. Hon skrev ut och Jörgen åkte och hämtade, jag packade både min och Olivias väska, färgade ögonfransar och bryn, hade inte tid att epilera så det blev en snabbrakning.
Middag på Avion och väl framme på flyplatsen så var det dags att checka in väskorna. 8 kg övervikt, inte så illa med tanke på att vi ska vara borta nästan 3 månader och både jag och Olivia behövde ta med allt skolmaterial. Tjejen som vägde in väskorna gick och kollade om vi verkligen behövde betala, kom tillbaka och meddelade att det måste vi.
95kr/kg = nästan 800kr....
Oooookej, inget att göra något åt. Tjejen sa, det räcker med 500kr tycker jag, jag gav henne mitt kort och hon höll på en lång stund, kallade på hjälp men dom fick det inte att funka. Jag hade ju nyss varit på Avion och betalat med kortet där så det var inte kortet det var fel på. Mannen som hon kallat på undrade om jag hade nåt fler kort, men tjejen var snabb och sa, nej hon har bara detta! Ehh, okej, jag (inte lika snabb) var just på väg att ta fram ett annat kort men hakade på och instämde 😜 Tjejen menade på att här kan vi ju inte stå och hålla på hur länge som helst! Tyvärr, vårt system funkar inte så du kan tyvärr inte betala! 
Men det var ju väldigt tråkigt 😂
 
Så var vi då äntligen på väg, här i planet från Umeå till Stockholm.
Här på Jumbo Stay sov vi. 
Klockan ringde 04.55 och frukosten intogs på Starbucks inne på Arlanda och planet som skulle ta oss till första stoppet i London avgick 07.45.
På planet satt vi bredvid en väldigt trevlig man från San Fransisco. Han bodde i Uppsala sen tre år tillbaka med sin fru och deras två barn. Han tyckte att det var "awsome" att vi skulle bo i Thailand och framförallt att Olivia skulle gå skola där.
my kind of place 😀
 Tänkte att jag skulle byta gympaskorna mot nåt skönare när vi skulle åka mellan London och Hong Kong meeen råkade ta Olivias skor 😂 Inte riktigt lika sköna som mina egna! Dessutom höll vi på att missa planet då vi satt vid fel gate & väntade. Det var jättemycket folk där så vi satte oss en bit ifrån och när kön började tunnas av gick vi fram och ser då att det står Houston 😱 Shit, var är tavlan där man ser alla avgångar?? Hittade den till slut och ser att det står "gate is closing" SPRING OLIVIA!! Jag hade ju liiiite svårt att springa med hennes skor 😬 När jag väl kom fram, för det var en bra bit bort, så står det som tur är personal kvar och pratar med Olivia och hon börjar vinka att jag måste skynda mig. Puh, vi hann!!
 Åhh, undra vad vi ska välja till middag?! Ser iaf ut som att det är förrätt, varmrätt och efterrätt 😀 Flygresan på 12 timmar utan en sekunds sömn 😳 Fast vi fick extrafiltar var det svinkallt och människan som satt bakom oss hade taklampan tänd hela resan fastän alla runtomkring demonstrativt lade filten över huvudet 😡 
 Här har vi precis kommit ut från Phukets flygplats och ska åka ca 4 timmars bilresa till Koh Lanta.
 Väl på plats så gick vi på Fat Monkey och åt middag 👍🏻
 Efterrätt blev det också 😍
 Efter middagen gick vi ner till stranden bara för att få känna sanden mellan tårna och andas 😍
 
 

Kommentarer

Postat av: josefine

Publicerad 2017-10-06 19:33:16

Ville bara kika in och önska er en trevlig helg (:

Svar: Tack och detsamma 😀
Anna-Lee

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-06 20:26:11

Ha det så jättebra😊Bli spännande att följa er👍🏻Marie J

Svar: Tack 😀
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela