annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 7/10

Publicerad 2017-10-08 04:55:15 i Allmänt,

Ägg, banan, juice och mörkt bröd med Philadelfia funkar som frukost 😀 Man kan väl säga som så att det tog ett tag att hitta det mörka brödet!! Knäckebröd har jag inte hittat än men det brukar dyka upp när det blir lite mer högsäsong, kaviar likaså. Just nu så funkar den här frukosten alldeles utmärkt!
 
 
Vi hade fått information om att städning skulle ske före lunch så vi gick bort till poolen & chillade några timmar. Det fanns bara plaststolar runt poolen så jag frågade efter solsängar och fick svaret att dom var beställda men inte kommit än. Jag fick iaf låna en slags tältsäng som kändes mer som en hängmatta 😂 (Glömde dock att ta kort på den).
 
 
När vi kom i onsdags så smakade vattnet mögel och Jarmo på Jojo Lanta kom & hjälpte oss att kolla om det var vattnet i dunken eller om det var nåt filter som behövde bytas. Vattendunken byttes och nu smakar vattnet bra igen 😃
Vi hade även problem med att kylskåpsdörren inte stängdes ordentligt. Enligt Jarmo är det nästan omöjligt att få tag på reservdelar men han skulle kolla runt om han får tag på en ny list, annars måste det bli ett nytt kylskåp. Under tiden löser vi det på detta sätt 😂
 
Så här ser pärlan ut som vi rejsar runt med! 
 
När det var lunchdags & inget städ kommit så drog vi in till Saladan och åt lunch. Det här är min standardlunch, stekt ris med kyckling 😍
Olivia varierar sig mer och denna gång blev det sallad med friterad kyckling.
På lördagar är det marknad så vi passade på att shoppa massa frukt, Olivia börjar ju skolan på måndag och behöver ta med nåt mellanmål.
 Så här ser vår balkong ut från utsidan 😍
Här ser ni dagens shopping 😃
På eftermiddagen kom det regn, massor med regn! Det blixtrade och dundrade en hel del. Jag höll på att hoppa rakt in i glasdörren när den första åskknallen kom, fruktansvärt högt och nära kändes den 😱 Olivia skrattade så hon grät åt mitt hopp och livrädda ansiktsuttryck 😂
 
 
När det "bara" regnade så var det riktigt mysigt att sitta på balkongen i värmen och surra & spela musik. Den här bluetooth-högtalaren köpte vi precis innan vi for, jättebra ljud!
 När det var dags för middag hade det nästan slutat regna och vi kom ut till den här underbara himlen 😍
Det har öppnat ett nytt ställe precis vid infarten till Southern Lanta som heter Harrys. Vi valde att testa det då det var supernära om det skulle börja ösa ner igen. Medan vi väntade på maten spelade vi 4 i rad, Olivia vann alla fem omgångar 😬 
Supergoda hamburgare fick vi 👍🏻
Efter middagen tog vi ut pengar och körde in till Saladan för att köpa lite smågodis på Lanta Diver, men det var stängt 🤔 Måste kolla upp deras öppettider!
Vi moppade hem & spelade kort ute på balkongen resten av kvällen. Jag hade större tur i kortspel än 4 i rad 😀
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela