annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 21/10

Publicerad 2017-10-22 05:12:09 i Allmänt,

Klockan är 6 på morgonen och vi ska äta frukost 😴 
Olivia på väg in på jobbet, hundarna skäller och är hungriga. Idag jobbar hon kl 7-13.
När jag hämtat Olivia körde vi ner till Somewhere Else på Long Beach där familjen Eng och familjen Paulsson var. Måste nog säga att det är ett av mina favoritställen på Koh Lanta. Man sätter sig i en sala precis vid stranden, hör och ser havet, beställer det man vill ha att äta och dricka och lugnet infinner sig. Det är så rogivande och vackert 😍
Vi badade i havet för första gången den här resan‼️ Olivia fick tyvärr ett brännmärke av en manet på axeln men inget allvarlig. 
Olivia och Nelli gick en långpromenad efter hela stranden.
Lördag betyder marknad så efter Somewhere Else moppade vi dit och handlade mango, vindruvor och lime.
 
Hem och duscha, sen blev det Harry’s till middag. Vad tycks om den här toaskylten?! 😜😂
Olivias mangoshake 😍 Vi åt hamburgare åxå 😉
Nelli har ont i halsen och äter bara vitlöksbröd, Alex väntar på kebabtallrik och Fredrik verkar fundera om han verkligen har beställt allt detta och hur han ska orka 😂
 
Efter middagen gick Olivia & Nelli och badade, vi andra gick upp till fam. Paulsson och surrade på balkongen.
Tyvärr verkar jag ha nåt fel nånstans (eller, det vet jag ju att jag har 😜) men med bloggen, alla bilder laddas inte upp så ni får hålla till godo men de jag lyckades krångla hit. Har suttit i två timmar och nu tänker jag faktiskt bada 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela