annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 20/10

Publicerad 2017-10-21 04:12:22 i Allmänt,

Havregrynsgröt 😍
Förmiddagen spenderades inomhus framför datorn. Hade fortfarande kvar mat så det var bara att värma i micron 👍🏻
Fredag betyder samling i salan på skolan kl 13.40. Den här gången var det kokosnötterna som höll i samlingen och vi fick bl a höra om kroppsideal och se vad som händer om man håller ett förstoringsglas riktat mot ett löv så att solen lyser igenom 🔥
Jag hade glömt Olivias hjälm hemma, men som tur var hade Fredrik med sig flera hjälmar så Olivia fick låna Nellis fantastiskt fina hjälm 😍 (varken Nelli eller Olivia är speciellt förtjusta i i färgen på hjälmen 😂)
Innan vi gick till poolen så var det dags att försöka laga favoritskorna 😃 Fredrik har många ide´er och just den här fungerade 👍🏻
Han värmde kniven på gaslågan och smälte ihop sidorna 👍🏻 Han satte även ett lager lim på för extra hållbarhet 👍🏻 Nu hoppas jag att skorna håller till Jörgen kommer med ett par nya 😃
På väg hem efter ett dopp i poolen ❤️
Fredag och Happy hour på Slow Down. Familjen Pålsson (nu har jag lärt mig deras namn 😂) har en tuk-tuk så Fredrik agerade privatchaufför och körde oss i omgångar.
 
Strawberry Daiquri (alltså jag måste ta och googla på stavningen för jag lär ju ska skriva den här drinkens namn några gånger till 😬😅) 
Efter Happy Hour var det att fara upp till Taste för taco-buffe´ 👍🏻 
Kladdkaka 😍
Sen gick vi ner på stranden och såg Indianen Paz första fireshow för säsongen 🔥
Här blev det en Mojito (sååå mycket lättare att stava till)
Olivia har ju prao på LAW i helgen och arbetspassen är mellan kl 7-13 så det blev en ganska tidig kväll.

Kommentarer

Postat av: Lisa Odersål

Publicerad 2017-10-21 05:44:30

Så underbart att följa er❤❤

Svar: Jättekul att höra ❤️❤️
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela