annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 13/10

Publicerad 2017-10-14 03:14:25 i Allmänt,

Förmiddagen ägnade vi åt skolarbete, det regnade ute så det passade bra.
 
Olivias dator krånglade lite i skolan så hon hade lite kvar att göra i svenska.
 
Ni som följde oss på förra resan kanske kommer ihåg dom enorma myggbetten jag fick som vätskade sig?? Den här gången hade jag förbetett mig lite och köpt allergitabletter på apoteket. Hade väl inte så jättestora förväntningar men det funkar 😃👍🏻 Om ni kollar riktigt noga så ser ni två små röda pytteprickar på mitt knä 🕵🏻‍♀️ 
 
Här har jag ett till myggbett på min arm som ser ut som vilket myggbett som helst‼️ Jag tar en allergitablett varje morgon och tänkte göra det under en månad. Förra gången fick jag hemska stora och vätskande bett under de tre första veckorna och sen antar jag att kroppen vande sig för då blev det vanliga bett.
 
Olivia skulle börja sin prao kl 13 på LAW så vi moppade ner till Long Beach i ösregnet och åt lunch. 
 
Här sitter vi och kollar utsikten 😎
 
😂‼️
 
Särskrivning eller inte?!
 
Olivias praoplats fredag, lördag och söndag kl 13-19 🐶😺
 
Kan säga att det inte var roligt att moppa hem 😬 Det tar väl ca 20 minuter men regnet vräkte ner så det kändes som att det regnade knivar, det blåste så att regncapens knappar flög upp vilket gjorde att det regnade och blåste in överallt, jag såg inte mycket då det regnade från alla håll och det var inte lätt att veta var man skulle köra då det bildats floder som rann över vägen. Skönt att vara hemma och få byta till torra kläder 😀
 
Eftermiddagen ägnades åt plugg och skypa med kärleken. 
Trodde att regnet skulle avta meeeen det gjorde det inte! Bara att sätta sig på moppen och hämta Olivia kl 19. Om jag tyckte att det var läskigt när jag lämnade henne kl 13 i dagsljus så var det här en skräckupplevelse.... Hela vägen var en enda flod där man inte hade en aning om var hålen var, bilarna körde förbi och kaskader av vatten sköljdes över en, regnet vräkte ner och det blåste kastvindar. Kolsvart förutom när man fick möte och blev bländad eller hade nån bil bakom som ville köra om. Alltså fy 😱 Olivia tyckte att det var ganska mysigt❓❓‼️ Hon rättade sig då jag instruerat henne om att kasta sig så långt till vänster hon kunde om det skulle hända något så att hon inte hamnade mitt i gatan, då tyckte hon att det var skräckblandad förtjusning 😂
Hem kom vi och bytte snabbt kläder för att gå till Taste  😍 och äta middag.
Min middag ❤️
 
Olivia ville ha varmkorv men det hade dom inte så då blev det Caesarsallad 😃
Naturligtvis så blev det kladdkaka till efterrätt ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela