annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Vi flyttade redan igår

Publicerad 2015-10-16 04:54:00 i Allmänt,

Igår var som jag skrev tidigare en väldigt känslosam dag. Jag hade sovit dåligt och det var många tankar och känslor. Vi hade fått grannar som satt ute och pratade till kl 01.30 och det hördes lika väl som om dom skulle ha suttit inne hos oss. Dessutom på polska så jag fattade ingenting 😜 Under fm så kände jag att nu är det dags, jag sover inte, det finns ingen pool, rummet är för litet för att bo så länge, det finns inga nattduksbord, garderoben är för liten, restaurangen har inte öppnat mm mm. Jag pratade med ägaren som hänvisade mig till bokningssajten jag bokat genom. Jag kontaktade dom, som kontaktade ägaren och sen var det löst. Jag ringde Lanta Villa som kom och hämtade alla våra väskor.
Resterande pengar som jag redan betalat för boendet på Lanta Bee Garden förs över till Lanta Villa, hur smidigt som helst 😃 Kan säja att jag behövde den smidigheten och förståelsen just igår, hade sån ångest över att måsta prata med ägaren och säja att vi ville flytta. Kl 16.30 så var det dags för multibrännboll på stranden nedanför Olivias skola. Elever och personal mot föräldrarna! Eftersom Olivia slutade kl 16 så visste hon ingenting om flytten men när jag berättade det på stranden blev hon överlycklig 😍 Hon har ju träffat en kompis som bor ett hotell bort från Lanta Villa!
Eleverna vann med 1 poäng och fick lite godis som pris 😃 Direkt efter middagen kastade Olivia på sig bikinin och hoppade i poolen!
Olivia beställde pannkakor med frukt till frukost.
På fredagar har Olivia gympa på stranden nedanför skolan direkt på morgonen så vi tog en prommis dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela