annaleee.blogg.se

Den hÀr bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor hÀr i nÀstan 3 mÄnader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Torsdag

Publicerad 2015-10-22 18:13:38 i AllmÀnt,

Lika dimmigt idag 😕 Meeeen det Ă€r varmt đŸ‘đŸ» Tog en powerwalk lĂ€ngs stranden efter jag lĂ€mnat Olivia pĂ„ skolan. Var heeeelt genomblöt nĂ€r jag kom tillbaka, satt utanför rummet och vĂ€ntade eftersom dom höll pĂ„ att stĂ€da och nĂ€r jag reste mig hade det droppat pĂ„ golvet! Det Ă€r ganska fuktigt i luften nu...
Jag har skypat med finaste kusin Teresia idag 💕 SĂ„Ă„Ă„ underbart att kunna prata och se varandra fast man Ă€r i olika vĂ€rldsdelar. 
Idag var det Salan-samling fast det Ă€r torsdag. Eleverna Ă€r ju lediga i morgon sĂ„ dĂ„ var det som en fredag idag istĂ€llet och alla slutade kl 14. Olivia slutar ju kl 16 egentligen pĂ„ torsdagar, sĂ„ hon var jĂ€ttenöjd 😉 
Man avslutar alltid samlingen med att hissa ner flaggan samtidigt som alla stÄr upp och sjunger Thailands nationalsÄng.
Eftersom det var som en fredag sÄ blev det glass efter skolan. Det hÀr Àr bÄde en restaurang och Lilla svenska skolans matsal. SÄ hÀr Àter Olivia lunch varje skoldag.
Vi Ă„kte till Lanta Diver och shoppade lite inför snorklingen pĂ„ Phi phi Island i morgon 😃 Olivia hade ju redan fĂ„tt snorklingsglasögon (eller vad det nu heter??) i födelsedagspresent sĂ„ hon köpte simfötter och den dĂ€r slangen som man andas i, och för mig blev det det gula pĂ„ bilden. Vi köpte Ă€ven 2 vattenflaskor. Dessa Ă€r framtagna för att vĂ€rna om miljön, istĂ€llet för att köpa vatten i plastflaska sĂ„ köper man dessa och sen fĂ„r man med en lista pĂ„ vilka stĂ€llen pĂ„ ön man kan fylla pĂ„ den gratis đŸ‘đŸ» JĂ€ttebra!!
Nu Ă€r kl 23.10 och vi ska upp tidigt i morgon för att Ă„ka med fĂ€rjan över till Phi phi som gĂ„r kl 08 SĂ„ nu Ă€r det bĂ€st att dejta Mr JB 😉

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför UmeĂ„ med min kĂ€rlek, dotter och varannan vecka tvĂ„ bonusbarn 💕 och vĂ„ra tvĂ„ husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator pĂ„ en gymnasieskola i UmeĂ„ fram tills vi Ă„kte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid pĂ„ distans. Är ursprungligen frĂ„n UmeĂ„ men flyttade till fosterförĂ€ldrar i GrĂ€smyr nĂ€r jag var 10 Ă„r. Har Ă€ven bott 14 Ă„r i Vilhelmina och det Ă€r dĂ€r min dotter Ă€r född. Tycker om att baka, lĂ€sa kriminalromaner och Ă€lskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela