annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Sköna söndag

Publicerad 2015-10-25 17:22:36 i Allmänt,

Olivia hade lite svårt att somna igårkväll då hon tyckte att läslampan mellan våra sängar lyste så mycket, så hon byggde sig en koja 👍🏻
I morse var det en betydligt mindre dimmig utsikt från frukostbordet 😃
Efter frukosten gick vi tillbaka till rummet och Olivia pluggade lite på Europas länder och huvudstäder. 
Idag har det varit ett härligt väder🌞 Vi har mest badat i poolen och legat på solsängarna. Till och med Olivia solade i hela 15 minuter 😂 Sen hoppade hon i poolen och klev bara upp för att äta lunch och sen snabbt ner igen 😃
Efter lunchen så skypade jag med Cissi 💜 såååå kul att prata med vänner hemifrån 😃 
När det började närma sig middagstid bestämde vi träff med Kicki och Nelli vid stora vägen, vi hade tänkt gå till marknaden (igen) och sen äta middag. När vi mötte dom så såg vi bort mot Long beach att det var som en vägg av regn som snabbt närmade sig. Vi skyndade oss och sprang till restaurangen Taste och tänkte vänta ut regnet där.....meeeen det regnade, blåste och började mullra så det var lika bra att sätta sig.☔️💦💧
Vi beställde mat och tjejerna tog även varsin mangoshake.
Jag tog en god Toast Skagen (som egentligen är en förrätt) och blev jättemätt 😃 
Till slut upphörde regnet och vi gick bort till marknaden. Glömde att ta kort men dom höll till på en åker..... Ni kan ju tänka er hur marken såg ut 😁 man klafsade runt i lera och vattenpölar så stora att dom inte gick att hoppa över 😱 Det var spännande 😏 Olivia hittade två kepsar som hon köpte för 100 Baht styck, det blir typ 25 kr per keps‼️
När vi var på väg hemåt kom jag på att jag skulle hämta tvätten men det var stängt. Som tur är har hon som äger tvätten även en butik med kläder, badgrejer mm vägg i vägg som var öppen, och hon kände igen mig så jag fick hämta tvätten ändå 😃 Tjejerna gick in och kollade kläder och då kom en katt som var otroligt kelsjuk. Jag var bara tvungen att filma, har aldrig hört en katt låta på det sättet 😂 Tyvärr verkar det inte funka att lägga ut filmklipp här på bloggen men jag lägger upp den på Facebook så får ni höra 😃
 
Jag glömde att smörja in mig med solskyddsfaktor idag.... 😁
I morgon är det måndag igen och skola för Olivia men vi har haft en supermysig långhelg 👍🏻

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-10-27 07:43:42

Så kul att få se o prata med dig 💜

Svar: Detsamma 💜
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela