annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Regnponcho, paraply, bad och show mm

Publicerad 2015-10-29 15:51:02 i Allmänt,

När jag följt Olivia till skolan och bytt om för att ta min prommis på stranden, låg den här missen och sov så förnöjt på en av våra stolar på altanen 😃
Efter prommisen åkte jag och handlade på "plastic fantastic", har ingen aning vad "affären" heter men dom har typ allt. Det är ett stort sjul med jordgolv som är stora gropar i och där finns allt från elektronik till madrasser till bestick till leksaker mm mm. Jag köpte (äntligen) paraplyer, regnponchos, en spegel och en hårtork 😃 Undrar dock hur länge hårtorken fungerar... den kostade 130 Baht 😂 Vilket är ungefär 32kr 😂 Men nu är vi rustade iaf om (när) det regnar igen ☔️
Eftersom Olivia går skola till 16 på torsdagar så blev det några timmar vid poolen innan hämtning.
Vi stannade till och hämtade tvätten och shoppade lite innan vi åt middag på Taste.
Olivia tog Svenska pannkakor med jordgubbssylt. 
 Jag tog Nachotallrik med köttfärs. Nelli och Fredrik kom när vi ätit klart & vi stannade och höll dom sällskap eftersom tjejerna skulle bada hos oss efter maten.
Olivia köpte ett linne och jag en klänning och ett par kortare byxor 😃
Här är tjejerna i poolen 😂 Vet inte riktigt, men Olivia ser väldigt rädd ut?! Kan det va fotografen hon blir skrämd av 😱 😂
Nu ser man att de flesta har öppnat upp inför högsäsongen, det är så fint med alla lampor som är tända. Det här är ner mot Long Beach. Man kunde gå jättelångt ut på stranden ikväll, havet hade dragit sig tillbaka vääääldigt långt. 
Här är bilden tagen upp mot Saladanhållet. Bara för 1 1/2 v sedan var man tvungen att ta med ficklampa när man gick längs stranden på kvällen, det var kolsvart och bara några få restauranger var öppna längs stranden!
När tjejerna badat klart och duschat & bytt kläder hade Olivia en liten show för mig och Nelli 😂
I morgon är det fredag och min älskade pappas begravning. Det känns konstigt att inte vara där men jag har redan tagit farväl av honom och han kommer föralltid att finnas i mitt ❤️. Jag tänker på honom dagligen och jag vet att han finns med mig var jag än är ❤️

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-10-29 16:49:14

😙💜

Svar: 💜😘
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela