annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Moppetur, myggbett, solbränna, åska och blixtar

Publicerad 2015-10-10 05:42:00 i Allmänt,

Igår var vi lite sega på morgonen, tog det lugnt och åkte ut med moppen först vid lunchtid. Efter lunch körde vi nästan ända ner till Old Town som ligger på andra sidan ön. Olivia tyckte att det var läskigt att åka så brant ner för berget så vi valde en annan väg tillbaka. Det är otroligt grönt och vackert med många olika träd. Jag höll på att köra över en orm som ringlade över vägen 😱
Här pausade vi och köpte varsin glass.
 
 
När vi kom tillbaka så blev det lite shopping (igen), några armband och saronger. Olivia köpte även 2 par av sina favoritbyxor 😃
 
Jag hade glömt att smörja in mig på armarna så dom var vackert röda och fina 😁 Tog ingen bild men det lär ju bli fler tillfällen.....
 
Vi hittade även igen Lanta Diver som jag har hört säljer svenskt lösgodis 😍 Idag, lördag tänkte jag att vi skulle åka dit och köpa lite. Kommer naturligtvis att vara svindyrt, men det kan det vara värt!
 
Vi åt en tidig (för att vara här) middag strax före 17 på en Italiensk pizzeria. Senare på kvällen bestämde vi oss för att ta en prommis på stranden & kolla om det var nåt öppet. Vi höll på att trampa på två riktigt stora krabbor, som tur var så hade vi ficklampan så vi såg dom! Det går inte att gå på stranden på kvällen om man inte har ficklampa, helt kolsvart är det!
Vi hittade ett ställe som var öppet och beställde morotskaka och bananasplit . Varsin "drink" blev det åxå. Jag tog en Toblerone och Olivia en Blue Hawaii (utan alkohol naturligtvis). 
 
 
Inatt vaknade vi vid 02-tiden av att regnet vräkte ner. Verkligen monsunregn! Sen började det åska och blixtra så det skakade i marken 😱 Skyndade mig upp och drog ur alla sladdar ur eluttaget. Jag tyckte det var riktigt häftigt med åskan och alla blixtar men det kan jag säja att det gjorde inte Olivia... Efter några timmar så slutade det och vi kunde somna om.
 
Igår fick vi se lite av solnedgången för första gången på Lanta, det har ju varit dimma sen vi kom hit. Kan tänka mig att det ser helt magiskt ut när det är klart väder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela