annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Monsunregn

Publicerad 2015-10-28 05:39:31 i Allmänt,

Den här lilla hunder bor på området och ligger alltid mitt på gårdsplanen på morgonen. Från början skällde den åt oss varje morgon men nu har den fattat att vi åxå bor här 😃
Som vanligt frukost vid stranden 😃
Olivia skulle ha hemkunskap nere på Slow down som ligger längst ner på Klong Dao på morgonen så vi tog en prommis dit. Perfekt att fortsätta med en längre prommis sen.
Vilket inte visade sig vara så lätt som jag trott... Strax efter Slow Down så är det som en ganska bred å på morgonen då det varit högvatten. Eftersom jag hade gympaskor så ville jag inte blöta ner dom, och att ta av sig dom tyckte jag inte heller var ett alternativ då jag skulle bli alldeles sandig och inte kunna ta på skorna igen. Dessutom får jag jätteont i trampdynorna om jag går barfota. Jag hittade en bro som såg relativt stadig ut och fick sen gå upp på vägen för att ta mig ner på stranden igen eftersom det var taggtråd emellan 😁 
 
Tycker att det finns så coola träd efter stranden! 
Jag tog det lugnt på förmiddan, duschade efter prommisen och läste en stund. Vid 12 åt jag "lunch", vi har köpt typ bars med nötter som fick bli lunch. Sen for jag in till Saladan och handlade på Lanta Mart. När jag kom ut därifrån så började det regna. Jag skyndade mig att packa ner allt i moppen och ställde vattenflaskorna mellan fötterna och körde hemåt. Monsunregn och åska....
Jag var heeeeelt dyngsur när jag kom hem och fick byta alla kläder!
Det blev en inneeftermiddag och läsa denna bok på Storytel! Höll tummarna för att det skulle sluta regna och åska tills Olivia slutade skolan kl 16.
När jag kom för att hämta Olivia så duggade det bara 👍🏻 (MÅSTE köpa regnponcho och ☔️!) Olivia och Nelli hade pratat med Sharon, som jobbar på skolan, om att hon skulle måla deras naglar direkt efter skolan så det var bara att åka hem igen och vänta på att dom skulle bli klara 😃 Det drog ut på tiden, men vid 17.30 så var dom klara och vi kunde äta middag på Fat Monkey. Nelli joinade oss och visade upp sina coola naglar!
Här är Olivias fina naglar!
Det blev pizza för oss alla tre 😃
Efter maten for vi hem till familjen Eng eftersom tjejerna skulle planera Halloweenfest. Sen blev det plugg för Olivia som har läxförhör och prov idag. Själv började jag läsa en ny bok på Storytel!
Nu börjar vi få till en någorlunda vardag känns det som. Vi vet var det mesta ligger och hur det mesta fungerar. Igår hade vi varit här i tre veckor och det känns fantastiskt att vi ska vara här såååå många fler 😃 Vissa saker är så mycket omständigare än hemma medan vissa saker är mycket lättare. Vi börjar få in vissa rutiner på skola, plugga, umgänge, mat och träning vilket känns skönt! Har ni några frågor eller funderingar hur nånting funkar eller så så är det bara att fråga 😃

Kommentarer

Postat av: Marie Jonasson

Publicerad 2015-10-28 09:55:42

Vad roligt och intressant att få följa eran resa😊 kram

Svar: Va kul att du följer oss 😃 Kraaam
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela