annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Letat boende

Publicerad 2015-10-13 05:33:00 i Allmänt,

Igår gick mesta tiden åt att leta boende efter att jag lämnat Olivia på skolan. Jag gick efter stranden och in på de hotell som har pool. Vi har insett att pool verkligen är något som vi saknar. Det är mycket prat och skriverier om maneter, speciellt kubmaneter. Under monsunperioden (som slutar nån gång i slutet av oktober om jag förstått det rätt) håller maneterna tydligen till i de här områdena. Det blir alltså inget badande i havet tills vidare. Ni som känner Olivia vet ju att hon har en fantastisk förmåga att leta rätt på fakta (även tvivelaktig fakta) när det är något hon vill veta mer om. Vi har numer alltid med oss ett "survival-kit" när vi är på stranden.
Rakhyvel för att ta bort tentakler/trådar, vinäger för att tvätta området som blivit utsatt och ipren som ska krossas och blötas och läggas på det utsatta området för att lindra smärtan. Vi har även med ett bankkort för att skrapa bort tentakler/trådar, sked för att krossa ipren och telefonnummer till sjukvård. När jag hämtade Olivia på skolan kl 14 så fortsatte sökandet efter boende. Vi har nog hittat "vårt" ställe nu 😃. Rummet är betydligt större än det vi har nu, en dubbelsäng och en enkelsäng, stor garderob, sängbord (vilket vi inte har nu), det finns pool och sen så ingår det frukost. Bild kommer när vi flyttat in om 2veckor. Vi satt en stund på stranden efter middagen och beundrade solnedgången.
Vi gick in när det blev mörkt och lade oss och läste. Inatt åskade det igen, men inget regn och inga blixtar 😃. Vaknade även av att Olivia fnittrade och skrattade i sömnen, underbart 💖

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-13 06:30:09

Det låter som att ni har det hur bra som helst! Skönt att du hittat boende. För hur länge? Var det bättre pris?

Svar: Vi har det jättebra! Boendet är tills vi åker hem 18/12, mycket bättre pris!
Anna-Lee Engdahl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela