annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 30/10 Dagen då min älskade pappa begravdes

Publicerad 2015-10-31 18:12:00 i Allmänt,

Igår var alltså dagen då min älskade pappa skulle begravas. Jag var rastlös, känslosam, hade nära till gråten och tänkte på pappa ❤️
 
Det var otroligt varm redan tidigt på morgonen. 
 
Jag följde med Olivia upp längs stranden då dom har gympa första lektionen. Här är klasserna 5-9 på väg till skuggan för att börja gympalektionen. Själv tog jag en prommis längs stranden och försökte gå bort lite av rastlösheten.
Jag hade ingen ro att ligga vid poolen och hade ingen lust att ligga och läsa. Bestämde mig för att vaxa benen 😖 vilket var en spännande upplevelse... Två stycken vaxade ett ben var så smärtan kom från två håll samtidigt som dom bände och vred varsitt ben åt olika håll. Jag tänkte att det är lika bra att ta bikinilinjen när jag ändå håller på... Då fick man gå in i det bakre rummet (tack och lov) och sen hann jag inte riktigt med för bikinitrosan drogs raskt helt åt sidan och snabbt smetades vaxet på typ överallt?! Nämen vad händer?? hann jag tänka innan 😱SMÄRTAN!!! 😱 Ehh, vad f**n!! "You like?" frågade dom leende... Kunde inte riktigt svara eftersom jag just då hade problem med andningen och tårar i ögonen 😁 Kommer med all säkerhet att testa ett annat ställe nästa gång.
Fredag betyder Salan-samling 13.40 på skolan. I onsdags hade eleverna en samarbetsdag med pyssel och igår fick vi se vad dom gjort. Olivia var med i en grupp hade pysslat med högtider. Kan ni gissa vilken Olivia gjort?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är Olivias fina bild av majbrasan 💖
Vi hade förbokat bord på Taste eftersom det var tacobuff'e. Det hade varit lite funderingar från Tomas (ägaren) om det skulle vara en eller två sittningar så den preliminära tiden var 18. När jag träffade Tomas på skolan stod han och pratade med en annan pappa och jag gick fram och sa "Hej, är det sex ikväll?" och han svarade "absolut!" Den andra pappa såg vääääldigt konfunderad ut och sa "här var det minsann rakt på sak!" Jag och Tomas fattade först ingenting eftersom vi var helt på det klara med vad vi pratade om, men fattade ganska snabbt hur det måste ha låtit i den andra pappans öron 😂😂😂 Här är vi på Taste med familjen Eng och äter tacobuff'e.
Efter maten gick vi ner på stranden för att ha vår egen lilla ceremoni och ta farväl av pappa/morfar ❤️ Vi försökte tända ett 50-tal ljus som vi satt ner i sanden men det blåste för mycket så dom slocknde hela tiden 😢 Med ljuslyktan gick det bättre och den flög iväg och steg upp mot himlen och brann så fint & så länge.
Vi stod länge och höll om varandra och tittade upp mot stjärnorna & ljuslyktan. Olivia pekade ut en stjärna som hon sa var morfar "för att den har så många stjärnor runt omkring sig" "Han är inte ensam, mamma" 😭❤️
Det gör så förbannat ont...💔

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-11-01 01:22:12

Åh vännen det gör ju det😢💜😙
Kramen

Svar: 💜😘
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela