annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Dimma

Publicerad 2015-10-21 17:47:43 i Allmänt,

Så här såg det ut redan i morse till frukosten.
En del säger att det är från Indonesien återigen och en del säger att det bara är vanlig dimma, jag har ingen aning, men det har varit så här hela dagen.
När Olivia var lämnad på skolan åkte jag till Apple Travel och köpte båtbiljetter t/r till Phi phi island till på fredag 😃 Eleverna är lediga så vi passar på att göra en utflykt. Jag var där för 25 år sen så det ska bli spännande att se om jag känner igen någonting överhuvud taget!
Efter skolan skyndade vi oss hem och Olivia gjorde läxa.
Vi var nämligen bjudna hem till familjen Eng på fika kl 15. Nelli hade klivit upp redan kl 05 i morse och åkt på German Bakery och bakat Tigerkaka som hon sen skulle redovisa på hemkunskapen 😃 Den var jättegod!
Olivia och Nelli gick till Indianen Paz och kollade om deras "pinnar" var klara och jag och Kicki tog en promenad på stranden. Vi mötte upp tjejerna efter prommisen och Nelli åt med oss på Lanta Villa. Här är min mat, kyckling med cashewnötter 😍
"Pinnarna" var klara så efter maten tränade tjejerna en stund och gick sen hem till Nelli och badade.
 
Två supernöjda tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela