annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Torsdag 19/11

Publicerad 2015-11-20 05:47:00 i Allmänt,

 Har sovit jättebra inatt 😃
Ganska skönt när det "bara" är 24 grader på morgonen 😜
Vi fick mango till frukosten idag, sååå gott 😍
Alltså dessa kackerlackor 😬
Som en j**la följetong det här.....
När jag skulle borsta tänderna och tog tag i tandborsten så kröp det nånting svart inuti handen på mig 😱 Jag blev så förvånad och rädd så jag skrek jättehögt och kastade tandborsten rakt in i spegeln och såg samtidigt hur nånting svart först flög in i spegeln och sen irrade runt bland hårborste, tandkräm, hårsnoddar och hudkrämer 😬 Rusade ut ur badrummet och bad (eller möjligtvis, skrek åt) Olivia att fånga den där förb*nnade kackerlackan och gå med den till vägs ände...
Som den förståndiga och goda dotter hon är så fångade hon den och gick iväg med den och var borta en bra stund ❤️ 
Tänkte efteråt att vilken tur att jag inte höll t ex ett glas i handen 😬 Med den kraften hade nog både glaset och spegeln gått sönder 😳
Jag vet att dom inte är farliga eller giftiga på nåt sätt men jag tycker det är förb*nnat äckligt att dom är där jag ska sova och bland mina saker. Speciellt om jag skulle vakna och den kröp omkring på mig eller är på min tandborste!! 😱 Jag har ingen aning vad den har varit i för skit innan den våldgästar mig 😬
Nu får det var slut på besök hos oss‼️ För att jag ska kunna fortsätta sova på nätterna så har jag lagt en skål över avloppet i duschen.
Satt i proppen och täppt igen "översvämmningshålet" i handfatet.
Toalocket ska var nere.
Och när vi går ut så tejpar jag för glipan i dörren 😂  
Jag åkte naturligtvis och köpte nya tandborstar med skydd 😂
Riktigt varm och fuktig dag.
Läste bok och badade på förmiddan. På eftermiddan regnade, åskade och blixtrade det ordentligt. Jag skypade med lilla mor ❤️ som vanligt kl 15 (kl 9 svensk tid) och vi hann prata om det mesta innan det bröts och var omöjligt att ringa upp. 
Middagen intogs i Saladan på Fat Pig tillsammans med Linn och Sofia & familjen Eng 😃
Olivia beställde en jordgubb/lime shake att dricka till maten 😃
Min middag. Kyckling och avocadowrap 👍🏻 som var jättegod!
Efter middan tog jag och Fredrik med oss Linn och Sofia till Lanta Mart och visade utbudet. Vad tror ni om 5 liters vindunkar? 😂
Vi kom hem strax före 21 så det var bara att göra sig klar för natten för Olivia och jag läste bok en stund. Dags att sova ännu en hel natt 😏

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela