annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Tisdag 10/11

Publicerad 2015-11-10 14:42:57 i Allmänt,

Vi har börjat beställa bananer som vi kan skiva ner i yoghurten till frukost. Idag var dom inte stora 😂
Jag följde med Olivia till skolan i morse eftersom jag ändå skulle lämna in tvätten. Här går vi efter den stora vägen mot Saladan. 
När jag sagt hej då till Olivia gick jag ner till stranden för att fortsätta promma, men jag tog mig inte så långt eftersom tidvattnet var på väg in så det var bara att vända 🔙
Det som är så häftigt är att stranden förändras hela tiden, vissa morgnar är det bara en smal remsa med mjuk sand längst upp och vissa är det lågvatten och hur bred strand som helst och riktigt hård sand. 
Jag köpte hårdbröd igår, typ Ryvita eller nåt liknande, så till lunch idag blev det några såna med räkost och en (stor 😃) banan. Annars har dagen mest gått åt till att göra blogginlägg (äntligen funkar internet igen 👍🏻), prata med kärleken ❤️ och även en jobbarkompis från mitt förra jobb 😃 Tanken var att han skulle hälsat på då han ändå skulle på en dykresa men det funkade inte, vilket är lite tråkigt.
Olivia for ut och tränade direkt efter skolan så det blev en snabbdusch innan vi for till Chilli's för middag. Kolla liggstilen på den här lilla pälsbollen 😂
Vi fick egenodlade jordnötter innan middagen 👍🏻
Jag mådde lite konstigt redan innan maten och när vi började äta så kunde jag nästan inte äta nånting förrän det tog stopp. Vi hade bestämt att vi skulle fara tillbaka till marknaden som vi var på i lördags och kolla på lite mer kläder. Eftersom jag inte mådde speciellt bra rafsade jag till mig dom t-shirtar som fanns kvar i Jörgens storlek, betalade och letade rätt på Olivia för nu var det bråttom hem!! När vi äntligen var hemma fick Olivia springa före och låsa upp dörren och tända så jag kunde springa raka vägen in på toa 😰😱😷
Det här är tydligen vad jag köpte till kärleken 😂 Såg inte ens att det var ett "superman"märke på den gröna när jag rafsade åt mig den 😂 Kollade bara storlekarna, hahaha! 
Olivia köpte en tröja och en t-shirt. 
Jag mår fortfarande inte bra och har krupit ner i sängen under lakan OCH filt... Ska försöka få i mig lite vätskeersättning och senare lite hårdbröd så blir det säkert bättre ✊🏼

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-11-10 21:29:41

Krya på dig💜

Svar: Tack 💜 Var lite jobbigt i går och inatt men idag har jag mått bra 😃👍🏻
Anna-Lee

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-11-11 16:33:50

Toppen👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela