annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 29/11 1:a advent

Publicerad 2015-11-29 17:44:13 i Allmänt,

Hmmm, verkar som att "Asko" har adopterat oss....  
Efter frukosten packade vi ryggsäckarna och moppade ner till Somewhere Else på Long Beach med familjen Eng. Åt en riktigt god kycklingsallad till lunch!
Tomas, hans fru och Lucas var redan där när vi kom så vi delade en stor sala med dom. 
 
Fantastiskt härligt att ligga i en sala och ha den här utsikten. Barnen badade mest hela tiden 😃 Alex har gjort illa sig under foten så han får inte bada på några dagar, men spelade pingis och gungade och fick fart av mamma Kicki 😃 
 
 Tror bestämt att det är en hund som flyttat in på vår altan.... 
Vi hann precis hem innan det började åska och störtregna 👍🏻 Här försöker Olivia gå med hunden till stranden så att han ska gå hem. Som vi förstått det så det en tjej som äger hunden, men hon har flyttat och hennes kille matar hunden, men han får komma och gå som han vill...... 
Det kom som sagt en rejäl störtskur 🌧
 
När det nästan var uppehåll moppade jag iväg med tvätten och beställde takeaway på Taste. Som vanligt så åt jag köttbullar och Olivia korv 😂
 
 Nu har vi rensat och städat garderoben 👍🏻 kläder som vi använder sällan, saker vi köpt och inte använder har vi lagt i resväskorna 👍🏻 Nu får även kärleken plats i garderoben 😃 Faaaaast han får ju typ bara ta med badshorts och ja vad då?? Det är väl det enda han behöver?? Resväskan måste ju vara så gott som tom om vi ska rymmas med allt vi shoppat 😂😜 Resväskorna är faktiskt fulla redan nu 😱 Vet faktiskt inte hur vi ska lösa det här.... Får man ha flera resväskor per person på flyget??
Det här är vad Olivia säjer att hon ska använda i tre veckor 😂
Eftersom det är första advent blev det även kladdkaka från Taste till fika 😍
Jag fick låna den här boken av Kicki och Fredrik 👍🏻 Kan ju vara användbart nu när vi snart ska åka hem till vardagen 😃
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela