annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 22/11

Publicerad 2015-11-23 01:48:31 i Allmänt,

Härliga söndag 😃 Olivia och Nelli går på zumba i salan på skolan kl 9-10 på söndagar. 
Jag tog en prommis på stranden, väldigt varmt men som tur var så fläktade det på ganska bra 😎 
När Olivia kom tillbaka från zumban så gick vi till poolen och badade & solade. Vi åt lunch här på Lanta Villa och blev bjudna på kanelbullar och miniklementiner av ägaren 😍 mmmmm 😍
Jag skulle fara & vaxa benen kl 13.30 på ett nytt (för mig) ställe. Dubbelt så dyrt som det förra stället jag var på, men många har rekommenderat detta så jag tänkte testa. Var ju inte riktigt nöjd förra gången 😂
När jag skulle fara så hade en av katterna somnat mellan fram och bakhjulet på moppen. Fast jag startade moppen så reagerade den inte ens... Ville ju inte gärna köra över den så jag klev av och drog den åt sidan (undrade om den verkligen levde ...😬) och när jag satt mig på moppen igen för att fara, så tittade den sig yrvaket omkring 😂😂😂 Måste haft en kul lördagnatt 😜
Jag blev jättenöjd!! Fint ställe, trevlig och proffsig personal. Hit kommer jag att gå fler gånger 👍🏻 
Multitasking på hög nivå! Olivia skypar med en kompis samtidigt som hon både snapchatar och pratar med mig. Jag hade diskret försökt visa att jag ville gå och äta men fick bli väldigt tydlig efter en halvtimme. Tog nyckeln och då stängs strömmen 😂
Vi gick på Fat Monkey och åt middag 😃
Efteråt tänkte vi att vi skulle gå förbi Ylva, Anders och Neo som anlänt till Koh Lanta på em. Går man längs stranden är det inga problem med att hitta deras hotell. Går man däremot längs vägen måste man gå nästan ända till Saladan. Vi träffade dock på Fredrik som visste av en genväg... Vi fick skjuts båda två på hans moppe 😂 Genvägen började på en smal helt oupplyst väg för att sen åka ner i ett dike och genom skogen vilket var rejält guppigt 😂 
Kan säja att den genvägen hade vi aldrig hittat själva 😅
När vi var framme så gick vi till receptionen och en snäll liten kvinna visade oss vägen....i en golfbil 👍🏻 Bilden är urkass men den lilla kvinnan körde riktigt fort och det var farthinder överallt 😂
Tyvärr var det ingen som öppnade när vi knackade på så vi gick förbi restaurangen för att kolla om dom var där, men inte det inte. Vi tog den enklare vägen hem, stranden! När vi gått en bit efter stranden så ser vi att dom sitter på Bambies 😃
Såååå kul att träffas❣
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela