annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 15/11

Publicerad 2015-11-16 01:38:34 i Allmänt,

När vi vaknade hade Olivia jätteont i magen och huvudet 😨 Hon fick vätskeersättning och sen gick jag och hämtade frukost så att hon skulle försöka få i sig nånting. Det gick ganska bra men varken det onda i magen eller huvudet försvann.
Tusenfotingarna är liiiiiite större än i Sverige 😬 Det sägs att dom är giftiga 😱 
Illamåendet kom huvudvärken kom och gick under dagen så det blev en liten stund i poolen på förmiddan.
Vi åt lunch här på Lanta Villa. 
en riktigt varm dag idag åxå 😃 Olivia vet inte vad hon ska äta för att kunna må bättre. 
Efter lunchen blev det skuggan för Olivia och en liten stund i poolen.
Precis när vi bestämt att vi skulle gå in och vila & äta nån mellis så slog vädret om och det började tokregna,åska och blixtra ⛈
Olivia somnade mitt i ovädret och sov nån timme. När hon vaknade hade hon feber 😨  
Vi gick upp till Taste och jag tänkte att vi skulle ta med maten hem men Olivia ville hellre äta där. Vi beställde köttbullar med mos båda två. Detta ser kanske inte ut som nåt speciellt,men faktiskt, det är bland det godaste jag ätit här på Lanta 😍 
Vi hann precis tillbaka till stranden och fick se denna fina solnedgång 🌅
Olivia vilde en stund och sen kände hon att hon var redo för att städa i garderoben 😏
Hon vilade igen och sen tog hon itu med sängbordet 😃
Det blev en ganska tidig kväll för oss båda, Olivia fick Alvedon och vätskeersättning och somnade. Jag pratade med kärleken ❤️ en stund och sen orkade jag läsa typ två sidor innan jag somnade 💤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela