annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Onsdag 18/11

Publicerad 2015-11-18 16:11:00 i Allmänt,

Olivia är frisk 😃👍🏻❤️
Tror dessutom att jag lyckades stänga ute kackerlackorna med mitt pysslande med skumgummi och (rosa 😍) eltejp 😃😃😃 Visst är dom söta våra frukostbananer 😂
Känns sååååå skönt att Olivia äntligen är frisk ❤️
Jag skjutsade henne till skolan för säkerhets skull, onödigt om hon går dit och måste vända på en gång. Hon skulle ringa om hon kände sig dålig. Bra att det var skoldag till kl 14 idag och inte till kl 16. Jag hade poolen helt för mig själv på förmiddan 😃 Åt lunch här på Lanta Villa men fick skynda mig att springa till poolen och samla ihop alla grejer eftersom det började regna 🌧 Gick in och läste en stund tills kärleken ringde ❤️ Det verkar som att det regnar varje dag hemma 😬 Kan inte beskriva med ord hur otroligt skönt jag tycker det är att slippa kylan och regnet som är den här tiden på året. 
När Olivia kom hem från skolan tog hon med sig datorn och satte sig vid havet och gjorde läxa. Jag slöläste en bok och somnade och väcktes av att det knackade på dörren?! Det var Linn och Sofia som hade hittat igen oss här på Koh Lanta!! 😍 Underbart 😍 
Dom har ju liiiite andra tider än oss och skulle gå och äta lunch 😂 (Klockan 16!!) så vi skulle höras i morgon och hitta på nåt. Olivia fortsatte med läxan och ser ut som att hon är i en helt annan värld där hon sitter och räcker upp handen 😂 Antar att hon har musik i lurarna för hon hör då inte när jag frågar om hon vill ha hjälp 😜
Det skulle bli en lite senare middag idag eftersom Nelli skulle äta med oss och hennes dansträning slutade inte förrän kl 18. Jag gick ner på stranden och njöt av solnedgången innan vi skulle gå och äta.
Vi gick på Taste och åt köttbullar och korv med bröd 👍🏻 Olivia och Nelli hade som läxa att skriva en låt var med två verser och en refräng så det gjordes åxå på Taste 😃 Helt plötsligt kom Linn och Sofia och var hungriga så vi satt kvar ett bra tag och bara surrade medan tjejerna gjorde sin läxa. 
 
Det känns jättekonstigt men fantastiskt kul att träffa nån man känner hemifrån här!! Man har ju lixom ställt in sig på att man inte känner nån och att man "måste" berätta om sig själv, vem man är, var man bor, vad man jobbar med, hur familjen ser ut mm mm. Det blir en liten krock i hjärnan när det kommer nån som redan vet allt det där och man kan prata utan att måsta förklara vem den och den är. Konstigt men åxå skönt 😃
 
Idag är det exakt en månad kvar innan det är dags att åka hem....(18/12) Får nästan lite panik!! Har inte det minsta hemlängtan och trivs fantastiskt bra i värmen, med alla roliga och trevliga människor, den stressfria vardagen och enkelheten som genomsyrar vår tillvaro. Jag längtar oerhört mycket efter speciella personer som finns hemma men hade hellre sett att dom kom hit i stället 😜 Jag ångrar inte en sekund att vi åkte och är superglad att vi vågade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela