annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Ny vecka

Publicerad 2015-11-02 16:38:23 i Allmänt,

Inatt har det inte blivit mycket sömn för mig. Jag tror klockan var ungefär 01.30 när jag vaknade och behövde gå på toaletten. När jag hade gått halvvägs till toan såg jag nånting svart på golvet som rörde sig! Jag tror hjärtat stannade, så rädd blev jag 😱 Det var den där äckliga kackerlackan!!! Nyvaken och skrämd tog jag en plastskål som jag tänkte kasta över kackerlackan när den med en jävla fart sprang över golvet mot våra resväskor. Jag blev så rädd så jag snubblade och råkade kasta skålen in i väggen och dråsade själv rakt in i väggen vilket gjorde att Olivia vaknade och skrek "mamma vad gör du?? Jag trodde att du slog ihjäl dig!!" Ehh, näe inte riktigt, men nu måste du hjälpa mig att hitta kackerlackan som gömt sig bakom våra resväskor 😖 Till slut hittade vi den på sidan av väskan, men den sprang upp på ovansidan och Olivia satte skålen över och tryckte dit mina träningskläder ovanpå. Jag skyndade mig att låsa upp alla tre låsen på dörren och Olivia slängde ut skålen. Vi lämnade allt där ute och gick in och försökte somna. Det gick inte så bra för mig. Olivia somnade på en gång, men jag låg och funderade om kackerlackan verkligen var ute eller om den hunnit gömma sig nån annanstans 😬
 
När vi skulle äta frukost så duggade det lite grann och var lite svalare ute. Skönt på prommisen på stranden 👍🏻
Jag hade en inneförmiddag och sov nån timme, slökollade boende i Krabi tills vi måste på Immigration i början av december och åt lunch. På eftermiddan blev det sol och värme igen så då badade jag, Olivia och Nelli i poolen. 
Dom var även på stranden en hel del och övade på att hjula och stå på händer. Här tror jag att det är taktiksnack 😃
Dom turas om att "passa" varandra eftersom dom även tränar på att gå ner i brygga då dom står på händer. Det blir väldigt sandiga tjejer 😃
❤️😍
Vi hade tänkt prova på ett nytt matställe med familjen Eng men ångrade oss och gick på "Taste" i stället. Här är vi på "vårat" område påväg för att möta upp fam. Eng på stora vägen.
Älskar Storytel 😍 En liten nackdel är dock att inte alla böcker går att läsa utan bara finns som ljudbok. Jag klarar inte av att ligga i sängen och lyssna, somnar på en gång.... Det går bra att lyssna när jag ligger vid poolen men på kvällen vill jag läsa själv i ipaden. Så ikväll blir det att börja läsa den här boken 😃
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela