annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Måndag 9/11

Publicerad 2015-11-10 04:54:18 i Allmänt,

Dagen började inte så bra, vi kraschade ett glas och det var glasbitar i hela badrummet och i rummet där vi sover 😁 Jag försökte samla ihop bitarna så gott det gick och sen la vi ut handdukar som vi kunde gå på så att vi inte skulle skära oss. Sår vill man inte ha i den här värmen och speciellt inte på fötterna, det är såååå lätt att det blir infekterat 😱
Olivia har på sig en av T-shirtarna hon köpte på marknaden 😃
Här är vi på väg till skolan och har precis kommit in på skolområdet.  
Måndag betyder salan-samling på morgonen.
Förmiddagen fortsatte i samma tema som morgonen 😬 Jag höll på att bli tokig när inte internetet funkade, vissa saker gick men att skriva blogginlägg och lägga in bilder gick inte! Som tur var ringde kärleken och kusinen så jag kunde fokusera på annat ett tag 💞
Olivia var bjuden på Two Scoops av en klasskompis som fyllde år, efter skolan och sen badade hon, Nelli och en annan Olivia i poolen hos oss. Det enda som är tråkigt med "vår" pool på Lanta Villa är att det är så mycket klor i vattnet. Har man lite ljusare hår så blir det vääääldigt grönt 😱 Jag har inte doppat huvudet en enda gång, tror inte riktigt att jag passar i grönt hår 😂 Olivia som mest är under vattnet har fått riktigt "fina" gröna slingor....
En av Fredriks inköp på marknaden 😂😂😂
Trodde inte att vi skulle få se en fin solnedgång ikväll, meeeeen....
Det blev bättre och bättre 👍🏻
Underbart 😍
Vi åt middag på Bambie's med familjen Eng. Vi hade hört att det skulle vara sååååå god mat där! Ehhh, nej. Tror att det som är gott är deras BBQ, men dom startade grillen när vi kom så den var nog inte färdig förrän långt efter vi hade gått hem. Ska vi äta där igen så är det BBQ:n som gäller.
 

Kommentarer

Postat av: Tove Lindgren

Publicerad 2015-11-10 09:01:53

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka ett exempel på ämne och ersättning.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela