annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 7/11

Publicerad 2015-11-07 17:03:51 i Allmänt,

Idag var det stora vågor och det fläktade på ganska bra.
När vi kom tillbaka på rummet efter frukosten hade vi varsin elefant i sängen 😃 
Olivia hade matte och engelskaläxa så hon gjorde bort de på förmiddan 👍🏻
Runt lunchtid gick vi och Kicki & Nelli till Chada Beach resort och åt lunch och badade i en av deras pooler. Fast vi sa "mai pet" och "not spicy" (betyder samma sak) så var maten jääääättestark 👎🏻 Jag kunde inte äta speciellt mycket av den kycklingen kan jag säja 😖 
Så här skulle jag kunna tänka mig att bo, hoppa ner i poolen direkt från hotellrummet 😏
Här är den andra poolen på Chada som ligger ner mot stranden.
När vi gick hem träffade vi på den här hunden på stranden, han ville tydligen ha sig en krabba 😃 
Idag har jag provat massage för första gången på den här resan. Tänkte att jag skulle få mig en skön oljemassage i Salan på Lanta Villa. Meeeen det var inte speciellt skönt 😁 Det gjorde typ ont heeeela tiden 😢 Han (kändes sådär att det dessutom var en kille som skulle massera) knådade alldeles för hårdhänt... Så det var en besvikelse!
Vi åt middag på Dieck's Deli med familjen Eng. Jag tog deras goda vårrullar med fetaost och spenat 😍
Sen gick vi på en stor marknad och Olivia shoppade t-shirts och jag en klänning. Det fanns åxå massor med mat att handla 😏 Nån som är sugen på kackerlacka? Eller kanske en fet larv? 😱😂😷
Fredrik han ville bara vinna gosedjur, och som han försökte!! Det gick inte så bra just idag 😬
Han försökte även skjuta till sig gosedjur men det gick som sagt inte just idag...
När vi varit på marknaden åkte vi till Taste och beställde varsin kladdkaka (såg nu i efterhand att det är just kladdkakans dag idag 😃) Det är den absolut godaste kladdkaka jag någonsin ätit, jag skojar inte!😍😍😍
Man känner sig lite som en pensionär mest hela tiden när man är här, när klockan är typ 20-21 så sitter man och gäspar och det känns som att klockan är mitt i natten 😂 Fattar inte?! Men trött som f**n är man vare sig man vill eller inte!

Kommentarer

Postat av: Mona A

Publicerad 2015-11-08 01:34:32

Är uppdaterad! :-)
Som sagt, det är jätteroligt att läsa hur ni har det. Hörru, du måste informera massagekillen att använda mjuuuuuuukare händer om de inte ska gå i konken - det är nog första gången jag hört ngn som INTE tycker om thaimassage!?! :-)

Hur kom det sig att ni bestämde er för att göra den här resan?

Kraaaaaamiz!

Svar: 😃 Jaa, jag blev jätteförvånad själv, var helt inne på att jag skulle få en skön massage! Har varit öm i hela kroppen hela söndagen 😁
Jag har ju varit sjukskriven och kände att jag inte hade något att se fram emot, hade inga speciella mål, varken kortsiktiga eller långsiktiga. Så för 1 år sedan började jag kolla var det fanns svenska skolor utomlands och fastnade för Koh Lanta. Målet blev att jag skulle jobba heltid innan vi åkte (ville inte ha med FK att göra på resan). Då skulle jag ha 1 år på mig att "komma tillbaka" både på jobb och mentalt. Det är ju en hel del att planera och fixa innan en sån här resa så jag kände att jag behövde den tiden. Tanken var från början att vi skulle vara här i 6 månader meeeeen så mötte jag kärleken och helt plötsligt hade vi köpt ett gigantiskt hus i Holmsund 😂 Resan blev av men "bara" i 3 månader. Målet med resan är att minska stressen, jag ska ta dagen som den kommer, fundera över vad som är viktigt just idag och att kunna stanna upp och njuta 😃

Kraaaaam
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela