annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 21/11

Publicerad 2015-11-22 17:23:24 i Allmänt,

Nu har jag sovit sååå bra i flera nätter 👍🏻 Jag har verkligen intalat mig själv att jag gjort och gör allt jag kan för att stänga kackerlacksjä**** na ute... Meeeeen tydligen inte 😬
På morgonen när Olivia låg i sängen och drack sin vätskeersättning, flyttade hon kudden en liten bit och jag ser nånting svart som kommer fram och är påväg mot hennes ansikte 😱 Jag skriker, Olivia studsar upp ur sängen och undrar varför jag skriker?! Men nog är det väl själva f**n säjer jag och sliter bort allt skumgummi under dörren, låser upp alla tre låsen och hämtar en sko.
Nu har vi varit snälla nog!! Nu ska den jä**ln DÖ!!
Jag smackar till den allt vad jag kan och den flyger in i mitt sängbord 😬
Ehh, snälla Olivia, skulle du kunna kasta ut den? 😳😂
När vi drog fram båda sängarna mitt på golvet var det ett tjockt lager smuts under sängarna 😱 Jag stövlade (eller rättare sagt, flipfloppade) in i restaurangen och talade om för ägaren att nu fick dom banne mig komma och städa överallt!! 😡 Det är inte dammtorkat en enda gång sen vi flyttade in 😡 Vi stuvade in alla våra grejer i garderoben eftersom det tydligen inte funkar att städa annars...
Eftersom det var lördag så åkte vi in till Saladan och köpte lösviktsgodis. Dom hade även fått hem chips och ostkrokar 😍 Olivia köpte godis och chips och jag godis och ostkrokar 😜
Klockan 11 mötte vi upp Linn och Sofia utanför deras hotell. Dom hade hyrt moppe så vi moppade runt på ön ända till klockan 17 😂 Riktigt skönt att sitta på moppen och det fläktar när det är så hög luftfuktighet 😎 Här sitter vi och försöker få igång wifi på Diamond Cliff. 
Massor med apor var det efter vägen 😃 
 
Här stannade vi och beundrade utsikten en snabbis! Så fort man stannade badade man i svett så det blev väldigt korta stopp! 
Samma sak här, stanna, ta kort och sen köra vidare 😂
 
Till slut blev det ett badstopp 👍🏻😃
 
Vi körde först ner till nationalparken men vände då det var alldeles för varmt. Sen körde vi tillbaka en bit och moppade över till andra sidan ön, till Old Town. Här har vi stannat till för glass/omelett(! Sofia 😂) paus 😃
 
Så här kan man ju åxå göra om man har små barn 😬
Olivia fotar i farten 👍🏻 Undrar vad det betyder?? Färgglada toaletter??
Här är brudarna på räsermoppen 😂
Vi for hem och tog en snabbdusch innan vi mötte upp familjen Eng på Cook Kai för middag klockan 18. Olivia tog en färgglad glass till efterrätt och sen tog vi farväl av Linn och Sofia som skulle åka med båten till Koh Lipe på söndagsmorgonen. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Teresia

Publicerad 2015-11-22 18:43:25

Assistent, jag blir tokig! Jag vill också vara med 😡😄

Svar: Hahaha, jag trodde att du menade din låtsaskompis "assistent" från när vi var små 😂😂😂 Du hinner, koooooom 😘
Anna-Lee

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-22 18:44:40

Alltså, menade jag ☺

Postat av: Teresia

Publicerad 2015-11-22 18:45:41

Alltså, menade jag ☺

Postat av: Mona A

Publicerad 2015-11-22 22:21:32

Här har det blivit vinter. På en dag så hände det! Nu är det ett par decimeter, granarnas grenar tyngs ner av den vita snön. Jättevackert!!! ....men, jag är ändå avis på er som inte behöver ta på er annat än shorts o pissetofflor. - ok då, top oxå. :-)


Svar: Jaa, när det kommer snö (som stannar) kan jag åxå tycka att allt blir så mycket vackrare, ljusare och mysigare 😃 Men som "vintrarna" har varit senaste åren så blir då jag bara deprimerad... Regn, kallt och is 😬 Det ser jättehärligt ut med alla vinterbilder folk lägger upp och jag hoppas snön stannar 😃 Hahaha, jaa en top kan ju åxå vara bra att ta på! Annars får vi nog böter eller blir inlåsta 😅
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela