annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 6/11

Publicerad 2015-11-07 05:09:20 i Allmänt,

Natten mot fredag kom monsunregnet de luxe... Vi vaknade av att strömmen gick och det blev kolsvart runt 03. Regnet vräkte ner, det åskade och blixtrade och sen var det även ett obestämbart ljud som lät konstant. I min fantasi började jag fundera om det var signalen för tsunami 😱 Men tyckte samtidigt att det inte kunde stämma då det var ett ganska dovt ljud och det mer lät som kossor som råmade?? Helt säker var jag dock inte och fantasin fortsatte och jag tänkte att snart kommer säkert personalen och knackar på och säjer att vi måste ta oss upp i bergen... Efter några timmar somnade vi ändå om till slut.  
När vi vaknade hade det slutat regna men vattnet hade inte sjunkit undan speciellt mycket. Det var alltså ingen tsunamisignal... Skulle det vara en tsunami på gång har man 2 timmar på sig innan den når Koh Lanta så det finns tid att ta sig upp i bergen och i säkerhet. Varken jag eller Olivia hade nån lust att gå ner barfota i vattnet med tanke på giftiga tusenfotingar, skorpioner och ormar 😱  
Lösningen blev plastpåsar 😂 Personalen fick sig ett gott skratt när vi kom för att äta frukost 😃 Vi fick förklaringen till oljudet som hördes när vi gick till frukosten... GRODOR 😬 Jag kan inte lägga in videoklipp i bloggen men jag har lagt upp en video på Facebook så ni kan lyssna på grodorna "from hell".
Fredag betyder gympa på stranden för Olivia. Jag tog en prommis på stranden som var ganska öde.
Efter skolan provade Olivia och Nelli på barnyoga på Oasis.
Så här såg det ut på stranden efter nattens monsunregnande 😬
Strax före 16 började det regna igen.... 
Yogan slutade kl 16 så det var två sjöblöta tjejer som kom springandes i regnet. 
På kvällen var det premiär för "Allsång på Lanta" på Thaim out 😃 Det regnade fortfarande så det var bara att ta på de nyinköpta regnponchosarna.
Vet inte varför, men jag kände mig som en engelsk konstapel i min fula moppehjälm och regnponcho.
Det var fullbokat på middagen på Thaim out så vi hade bokat bord på restaurangen som låg vägg i vägg. Det var verkligen ingen höjdarmat 😖 Jag tog två tuggor av min hamburgare, sen kunde jag inte äta mer. Vet inte ens om det var köttfärs jag åt, slemmig lös gegga 😬 Så det blev en Banana Split i stället 😂
Klockan 20 drog allsången igång 👍🏻och vi gick över till Thaim out. Även här har jag lagt upp en video på Facebook när vi sjunger "Sånt är livet" 😃 Det var en jättemysig kväll med många låtar som alla kunde sjunga med i.
Här är jag och Kicki med varsin Strawberry Daquiry (vet fortfarande inte hur det stavas..) som var jättegod 😍
När allsången var slut så blev det eldshow på stranden 🔥
Fantastiskt duktiga killar!!
Vid 22-tiden kände vi oss nöjda med kvällen och körde hem. Jag pratade med kärleken ❤️ en stund och sen var god natt 😴

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-07 23:06:01

Men HERREGUD PYRET!!! Du håller ju på att försvinna :-( Du måste ju försöka äta ..... Inget illat menat bara Kärlek från mej <3 Tur att det bara var grodor som lät :-) Min höjdpunkt är att läsa din blogg! :-) Kramiz Lisa Oderstål

Svar: Hahaha, inte alls 😃 Jag lovar, jag äter allt jag orkar! Jaa du, det var lite olustigt när man inte visste var ljudet kom ifrån 😁 Va kul att du läser bloggen, kraaaam 😃
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela