annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 13/11

Publicerad 2015-11-14 03:14:36 i Allmänt,

Igår till frukosten fick vi oss ett gott skratt 😃 En stor hund var ute och promenerade med en liten olydig hund i koppel 😂😂😂
Den här gigantiska krabban träffade jag på på prommisen.
Igår var det dags! Färgade ögonfransar och ögonbryn just innan vi for hit för fem veckor sedan och nu var det dags att göra det igen. Är förvånad över att det hållit så länge! 
Tycker det är så roligt när man kommer in i rummet efter att det är städat och möts av elefanter i sängen 😃
Det blev en snabblunch på Lanta Villa, stekt ris med kyckling innan det var dags att bege sig till salan-samling på skolan. Idag har det varit riktigt varmt, 32 gradet och nästan ingen blåst. Det har varit väldigt fuktigt dessutom 😅 Så efter skolan gick vi på Two Scoops med familjen Eng och åt glass 😍
Olivia och Nelli gick på yoga mellan 15-16 och efter det for vi på marknaden som hade sin sista dag. Köpte tre t-shirtar till kärleken och Olivia köpte en t-shirt och ett par shorts.
 
Klockan 19 var det dags för tacobuff'e på Taste, såååå gott 😃 Här håller Nelli på att lära Marie hur man gör en inbakad fläta.
Fredrik och Kicki fick drinkar från bordet brevid 😏 Den här smakade som Metaxa och cola (ni som jobbat på Fritidsresor kommer väl ihåg?! 😜) 
Här är vi bland de sista gästerna att lämna Taste. Några satt kvar ett tag till.
Jag fick åxå flätor i håret av Olivia och Nelli. Sugrör som hårsnodd funkar åxå 😂
Kände mig verkligen snygg i håret när vi gick från restaurangen 😏
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-14 15:06:35

Haha, du ser tydligen ut som spindelmannen om man ser dig uppochner i mobilen, men det var visst faster Anna. Bland det bästa som finns, efter sopbilar, så det är en komplimang.

Vad kul det är att läsa om ert äventyr förresten.

Kram, Susanne

Svar: Hahaha 😂 SpindelmANNA ska jag börja kalla mig!! Kraaaam
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela