annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Tisdag 8/12

Publicerad 2015-12-10 00:48:00 i Allmänt,

Jag skjutsade Olivia till skolan så att hon skulle slippa gå i värmen med fulla ryggsäcken, precis när jag skulle åka därifrån kom hon på att dom skulle till templet direkt på morgonen. Fick skynda mig hem och hämta byxor, t-shirt och vattenflaska och sen skynda mig tillbaka på skolan. Som tur var hann jag precis innan dom skulle åka 😅
Jag & Jörgen tog en strandprommis längst ner på Klong Dao. (Väldigt dålig bild) Här hittade vi en eremitkräfta som ville ut ur sitt skal.
Här har kräftan lämnat sitt boende. 
Det här är längst ner på Klong Daostranden där fiskarna har sina båtar.
Vi hittade fler eremitkräftor som ville lämna boendet! (Ännu en oskarp bild 😬)
Vi träffade även på en blåsfisk som vi försökte hjälpa tillbaka till havet Då vi såg att den levde fortfarande. Tror inte att den klarade sig dock, den rullade bara tillbaka med vågorna.....
När vi hade en bra bit kvar till Lanta Villa kände jag att jag höll på att svimma 😬 Blev helt matt och svettig. När vi äntligen kom in slängde jag mig på sängen totalt utmattad och genomsvettig. Till och med fingrar och knän var helt svettiga, jag kände även hur det droppade från nacken. Jörgen gjorde i ordning vätskeersättning och jag kände mig lite bättre efter ett tag. När jag kunde resa mig igen såg vi att det var blött på lakanet och hela min kropp var avtecknad på lakanet 😂 Jag åt lite och vilade ett tag och då kändes det ännu bättre 👍🏻 
Klurigt att veta hur mycket man ska dricka och äta i den här värmen!!
Vi tog det lugnt vid poolen resten av dagen.
Middagen var det tänkt att vi skulle inta på Fat Pig i Saladan men dom har stängt på tisdagar 😢 så då blev det Black Pearl i stället 👍🏻 Kicki beställde in väääääldigt varm mat 😂
Efter maten blev det lite shopping 😜 Jörgen köpte två armband 👍🏻
Jag köpte tre armband 👍🏻
Solen tar kan man väl säga 😜😂 
En pluggar och en spelar ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela