annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Tisdag 1/12 Lanta Animal Welfare

Publicerad 2015-12-01 16:42:50 i Allmänt,

Inatt har vi vaknat flera gånger av att Asko har skällt 😬 Vet inte, men det känns som att nattsömn är något jag får ta igen när jag kommer hem 😂 
Eftersom vi inte ville ha Asko på Olivias skola igen så bestämde vi att jag skulle gå en prommis på stranden innan frukost, och Olivia skulle vänta tills vi var utom synhåll och sen gå och äta frukost,med hopp om att Asko skulle följa med mig. (Han låg alltså kvar på altanen när vi vaknade.)
Han följde med mig 👍🏻😃
Jag gick förbi hos Indianen Paz och hörde med honom om han visste vem som ägde Asko. Enligt honom så var det en tjej som tagit hand om honom (utan att vara ägare) men att hon flyttat och nu var det "bubbelmannen" som gav honom mat. Men egentligen har han alltså ingen ägare. Bubbelmannen är i Bangkok den här veckan fick jag reda på av Paz, vilket kanske kan förklara att Asko vill vara hos oss hela tiden. 
Jag gick vidare och kom nästan längst ner på stranden när Asko började leka med en annan hund, då skyndade jag mig hem och följde med Olivia till skolan. Tänkte att jag skulle kolla så att han inte kom dit. När jag kom hem igen så låg han på vår altan igen. 
Jag gick till poolen och badade och solade ☀️😎 och Asko följde med. 
Efter lunch började det regna så jag (och Asko) sprang hem. Känner att situationen med Asko inte är hållbar och vi oroar oss för hur det ska gå för honom. Vi åker ju snart hem 😱
Jag ringde till Animal Welfare men fick inget svar så jag skickade ett lååååångt meddelande på messenger där jag förklarade situationen och bad att dom skulle höra av sig. När vi kom i kontakt med varandra så blev det mest sagt att dom skulle kontakta Lanta Villas ägare?! Jaha. 
Jag började läsa boken jag lånat av Fredrik och Kicki men efter nån timme knackade det på dörren. Då var det två personer från Animal Welfare 😃👍🏻 Asko låg ju på sin vanliga plats på altanen så dom kunde kolla in honom själva. Jag berättade allt jag hört av Paz och att vi tycker att han är en jättefin hund som förtjänar att komma till en kärleksfull familj.
Vi bestämde att dom skulle komma tillbaka kl 8.30 i morgonbitti så att han inte hann följa Olivia till skolan 😏 Idag skulle dom försöka ta reda på om det finns någon ägare lr inte. Finns det det så ska dom prata med denna och påpeka att hon/han bör ta hand om sin hund på ett bättre sätt. Han är ju full av fästingar och möjligtvis även loppor, han luktar verkligen inte gott och ser trött ut.
Har han inte nån ägare så ska dom ta med honom till centret i morgon och rengöra, ta bort fästingar, ev ge injektionsspruta/or och kastrera honom. Förhoppningsvis blir han då adopterad av någon snäll människa 😇
När Olivia kom hem och jag berättade så blev hon både glad och ledsen. Glad för att det kommer att bli bättre för Asko och ledsen för att det är sista dagen hon får vara med honom. Vilket ju inte stämmer eftersom vi kan hälsa på honom på centret när vi vill❣😃👍🏻❤️
Vi moppade ner till Slow Down för att äta middag med familjen Eng. Nelli har volleybollträning där på tisdagar mellan kl 17-18. Här är dom i full gång 😃
Ett oförberett kort på mig och Kicki 😂 
Här fick vi tid att rätta till oss 😏
Magiska färger 😍 Kortet har jag snott av Kicki 😜 Hoppas det var okej??  
Här har Olivia satt ihop några bilder på Asko 😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela