annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Onsdag 16/12 öroninflammation och grillfest

Publicerad 2015-12-17 17:15:00 i Allmänt,

 Jörgen & Pontus tog en moppetur till Nationalparken och jag stannade på stranden 😎 Har fortfarande ont i ryggen så jag tror inte att sitta på moppe flera timmar är det bästa jag kan göra för att bli av med smärtan‼️ Olivia har ont i örat och får örondroppar & Alvedon men orkar vara i skolan ändå ❤️
Det här är en av sakerna jag verkligen kommer att sakna 😢 Att få borra ner fötterna i den varma sanden och se och höra havets vågor.... 
Vi hade grillkväll hemma hos familjen Eng på Southern Lanta igår 😃 Det är inte det lättaste att rodda ihop. Fläskfile'n måste beställas av gristanten en dag innan, beasåsen hämtade Kicki på Long Beach och pommesen, potatissalladen, tzatzikin och salladen hämtade vi i Saladan 😂 men det var det värt!! Sååååå fantastiskt gott 😍 
Pontus, Kicki och Jörgen ute på altanen på Southern Lanta.
Familjen Eng har ett kolibribo på baksidan av huset 😍 Kolibrin har byggt boet på stroppar, ni vet såna där som man använder när man ska sätta fast t ex cykeln på cykelhållaren på bilen. Ser ni huvudet som sticker ut ur boet? Så himla liten‼️
Det är dessutom två små små ägg i boet‼️
❤️ kärleken min ❤️ 
Imponerande  👍🏻👍🏻👍🏻 (Med så långa ben dessutom 😂)
Ännu mer imponerande‼️‼️ 
Pappa Fredrik var inte fullt lika vig som sonen.... men bra nära‼️ 
Jörgen visar att han minsann åxå kan 😃 
Olivia var inte sämre hon ❤️ 
Vi hade en fantastiskt trevlig och mysig grillkväll med många skratt och dråpligheter 😃 Vi såg till och med "Grevinnan och betjänten", det var nämligen några som aldrig sett det‼️‼️ (Inte för att jag fattar hur det är möjligt 😂)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela