annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Lördag 12/12 Vår förlovning 💞

Publicerad 2015-12-14 16:36:30 i Allmänt,

Om man tittar längst bort på horisonten ser man en vit prick, det är båten som familjen Eng är på 😃 Eftersom Nelli & Alex hade magsjuka förra helgen när det var snorkling på Koh Haa så blev det nu istället 👍🏻
Jörgen hade ingen aning om vad som väntade så jag och Olivia hade väldans svårt att inte försäga oss 😬
Vi låtsades som att det var en vanlig slapparlördag 😜 Vi var in till Saladan och Jörgen köpte snorkelgrejer inför söndagens snorkeltur. På vägen hem stannade vi på Dieck's Deli och åt lunch 😃
Eftermiddagen spenderades vid poolen 😎
 
Kicki ringde när dom kommit hem från snorkelturen och Olivia packade tandborste och diverse pryttlar & sprang över dit. Jag talade om för Jörgen att Olivia skulle sova hos Engs och att han skulle ta på "finkläder". Kl 16.45 gick vi ner på stranden där vi skulle bli upphämtade för en båttur i solnedgången 🌅 Tyvärr var vattnet för högt så vi fick gå upp på vägen och vi blev upphämtade på varsin moppe 😂
Till slut kom vi i alla fall på på longtailbåten, här är vår kapten Papa!
Magiskt vackert❣ På båten fanns rött vin och massor med frukt på en bricka som var fantastiskt gott!
Nyförlovade 💞😍💍
På ena sidan båten....
😬 På andra sidan båten....
På väg hem så åkte vi rakt in i ett regnoväder med blixtar och åska!! 
Papa tog på regnkappa och fällde ner en presenning på ena sidan båten.... Vi blev iallafall dyngsura 😬 Det blev en spännande båtresa 😜
När vi till slut kom tillbaka dyngblöta tog vi en tuk-tuk till Mountain Sea, bad chauffören vänta och sprang in och köpte förlovningsringarna💞💍💍💞 (Tordes ju inte köpa ringarna innan, tänk om han skulle säja nej 😱... Näe, jag ville att vi skulle välja ringar tillsammans och dessutom hade jag ingen aning om vilken storlek han har på sitt ringfinger 😜)
Som tur var hade vi ett tag på oss innan taxin skulle hämta oss så vi hann byta till torra kläder. Fredrik & Kicki hade ordnat med taxi till restaurangen och även bokat bord 👍🏻 eftersom jag inte kunnat fixa det utan att Jörgen skulle höra. Här sitter vi i taxin på väg till restaurang Yang 😃
När vi klev ut ur taxin överlämnade Mr Mard (chauffören) en rosa hink med lock och talade om att vi skulle öppna den inne på restaurangen och att den var från Kicki & Fredrik....
Servitrisen undrade vad det var i och vi svarade att vi inte visste. Det kanske är en orm skojade jag och undrade om vi fick öppna den inne på restaurangen 😂 
Champagne, 2 champagneglas, 1 Chang (öl), 1 rosa 😍 ölöppnare och 1 flaska Evian (vatten) i en hink full med is och rosor❣❣❣😍 Vilken fantastisk överraskning 😘😘😘
Tjejerna och Alex hade med all säkerhet hjälp till att dekorera 😍 
Vi beställde ankbröst med olika tillbehör, alltså sååååå fantastiskt, underbart gott‼️
Det blev en underbar och minnesvärd kväll ❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela