annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Onsdag 11/11

Publicerad 2015-11-11 16:21:12 i Allmänt,

Idag har jag mått bra 👍🏻 Hade en ganska jobbig kväll och natt men nu mår jag bra igen 😃 
Ganska skönt att promma på morgonen då det "bara" är 25 grader 😏Jag följde Olivia till skolan och sen tog jag vägen som ligger brevid skolan ner till stranden.
Man behöver dock inte gå så långt innan man bli svettig, och när man kommer hem är man genomblöt... Men det är skönt att gå på stranden för oftast blåser det 👍🏻 Inatt när jag äntligen hade somnat vaknade jag och trodde att jag var tvungen att kissa, men upptäckte att det prasslade i papperskorgen som vi har mellan sängarna 😬 Kollade, men såg ingenting och försökte somna om, då prasslade det igen 😳 Kollade igen och då såg jag det lilla aset... En kackerlacka 😡 Skyndade mig att låsa upp alla tre låsen på dörren och kastade ut papperskorgen. Fyyy f**n vad jag tycker dom är vidriga! Så här ser det ut mellan dörren och golvet från insidan.
Så här ser det ut från utsidan. Inte konstigt att dom små asen bara traskar in 😤 Vi rullar alltid en handduk och försöker täppa till gapet och sprutar Off både på insidan och utsidan men det verkar inte kackerlackorna bry sig speciellt mycket om 😠 
Idag har jag legat på stranden och lyssnat på en bok och badat i poolen emellanåt 👙⛅️
Olivia hoppade i poolen direkt efter skolan 😃 Kolla den här bilden... Ser ni nåt som ser konstigt ut? Hon får ett väldigt märkligt ben och fot 😂
Vi åt middag med Kicki och Nelli på Easy restaurang som ligger en liten bit ner på stranden. Riktigt god mat!
Det blev inte en lika fin solnedgång ikväll.
Precis brevid där vi åt gjorde denna man gigantiska såpbubblor 😃 Jättehäftigt!
Olivia och Nelli tränade som vanligt på att gå ner i brygga från stående 😃 Superduktiga ❤️
Olivia har prov i morgon så vi gick bara och hämtade tvätten och sen snabbt hem för plugg resten av kvällen.
 

Kommentarer

Postat av: mrstuge.blogg.se

Publicerad 2015-11-11 19:21:24

Såg ut som Troy, hunden Olivia klappar.

Svar: Jaa 😃 Det är den hunden hon och Nelli döpt till Asko. 😘
Anna-Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela