annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Söndag 13/12 snorkling, borttappad ring, låsning i ryggen & lucia

Publicerad 2015-12-15 16:52:33 i Allmänt,

Olivia kom hem från Nelli kl 7.30 så vi gick direkt och åt frukost eftersom vi skulle bli hämtade kl 8.20. Vi hade bokat "4 Islands" snorkeltur med speedboat. 
Här är båten vi åkte med.
Här väntar vi på att dom ska backa lite närmare så vi inte blir helt sjöblöta.
Vi satte oss längst fram i båten 😃
Olivia kände sig lite illamående så hon fick ta en sjösjuketablett.
Jörgen och Olivia snorklar 👍🏻
Här på Koh Kradan stannade vi och åt lunch & softade i två timmar. Otroligt vackert 😍
Som en paradisö 🏝 
 
Man kunde tydligen bo i tält här. (Skulle aldrig falla mig in 😱) Jag är ju rätt så mörkrädd och att tälta är nog bland det mest skrämmande jag skulle kunna tänka mig‼️ 
Vi tog det rätt så lugnt efter lunchen och strosade runt längs stranden. Olivia badade mest hela tiden och efter ett tag hoppade vi åxå i och "lekte" med henne. När det nästan var dags att åka vidare upptäckte Jörgen att han tappat förlovningsringen 😱💍 
Vi skyndade oss på med snorklingsgrejerna alla tre och började leta.... Det gick inge bra....Bara att åka vidare utan ring....💔
Här har vi simmat igenom en 85 meter lång grotta och kommit fram  till denna sandstrand. Det var fruktansvärt!! Är fortfarande i chock... 10000 kineser (kändes det som) skulle in samtidigt. Alla fullt påklädda + flytvästar höll i ett rep och dom skrek och tjoade så det dånade inne i grottan. Jag fick panik och var tvungen att simma ut då jag inte stod ut med oväsendet 😱 Till slut kom vi i alla fall igenom, men det var samma sak när vi skulle tillbaka.... Hade det varit lugnt och tyst hade jag tyckt att det var en jättehäftig upplevelse men nu blev det bara panik och kaos.
 
När vi kom hem kände jag att jag hade svinont i ryggslutet/bäckenet på höger sida så jag lade mig för att vila en stund innan det var dags att gå ner på Slow Down för middag och luciafirande. Jörgen tog moppen och åkte till Mountain Sea för att köpa en ny förlovningsring 😬 Det gick inte bra‼️ Det fanns inte i hans storlek så butiksägaren tipsade om en annan butik men där fanns det inte heller 😱 Det var en ganska moloken Jörgen som kom hem och berättade detta 😢 Jag kom på att Lanta Silver kanske kunde ha, så Olivia följde med för att visa var det låg. Han kom hem med en ny likadan förlovningsring 💍❤️‼️
Vi gick (jag hade helst velat krypa) ner till Slow Down och åt middag och tittade på skolans luciatåg ❤️ Det var samma som i fredags men nu var det lite mer stämningsfullt då det var mörkt ute 😍 Jag hade fortfarande svinont i ryggen men träffade på Marie som är Naprapat och fick en tid hos henne. 
Jag fick några värktabletter av Kicki så jag kunde slappna av och försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela