annaleee.blogg.se

Den här bloggen handlar om min och Olivias första och andra resa till Koh Lanta i Thailand. Vi bor här i nästan 3 månader, mellan oktober och december 2015 och 2017.

Fredag 11/12 Luciatåg,elefanter och eldshow

Publicerad 2015-12-14 09:28:54 i Allmänt,

I fredags var det luciatåg på skolan och Olivia var lucia 😍 Det var fint, stämningsfullt och varmt 😎 Väldigt annorlunda att sitta i denna värme och höra luciasånger.... 
 
I torsdagskväll bytte vi till en moppe med längre sits och starkare motor 👍🏻 
Det syns då att det finns myggor här 😂 
Jag & Jörgen tog en moppetur ner till Old Town och åt lunch. 
❤️ 
Vet inte riktigt vad dom menar men vi tog av oss skorna i alla fall 😜 
Old Towns enda gata. 
Komatsus nyaste? 😂 
Premiär för Jörgen som moppechaufför 👍🏻  
Vi såg elefanter efter vägen! Stora och ståtliga djur 😃  
 
På eftermiddan tog vi det lugnt i och vid poolen 😎 Familjen Eng kom och joinade oss några timmar 😃
Vi skulle äta tacobuffe' på Taste kl 19 men vid 17-tiden var jag tvungen att äta nåt, var jättehungrig! Vi hade hittat hårdbröd och skinkost på Lanta Mart 👍🏻 Sååååå gott 😍
När vi höll på att fixa till oss inför middan blev det strömavbrott 😬 Olivia försökte skrämma mig, men Jörgen hann före och skrämde Olivia 😂
Efter tacobuffe'n på Taste körde Nelli, Elsa och Olivia fire show hos Indianen 👍🏻👏🏻 Dom är såååå duktiga och modiga‼️
På vägen hem höll vi på att trampa på denna giftiga tusenfoting 😱 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lee

Bor i ett gigantiskt hus i Holmsund strax utanför Umeå med min kärlek, dotter och varannan vecka två bonusbarn 💕 och våra två husdjur Ester (katt) och Troy (hund). Jag jobbade som skolkurator på en gymnasieskola i Umeå fram tills vi åkte 2/10 2017. Nu pluggar jag heltid på distans. Är ursprungligen från Umeå men flyttade till fosterföräldrar i Gräsmyr när jag var 10 år. Har även bott 14 år i Vilhelmina och det är där min dotter är född. Tycker om att baka, läsa kriminalromaner och älskar att resa 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela